شناسهٔ خبر: 67225094 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

محصول یک غذای پرطرفدار؛ از اضافه وزن تا سکته مغزی

فست فود یک گزینه غذایی رایج و پرکالری است که عموماً هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد. خوردن بیش از حد این غذاها می‌تواند تقریباً بر تمام بخش‌های بدن تأثیر منفی بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، زیاده‌روی در مصرف این گروه غذایی ناسالم، این عوارض را دارد:

۱) سکته مغزی

مصرف بیش از حد فست فود باعث افزایش دریافت سدیم می‌شود. مصرف زیاد سدیم با افزایش فشار خون، به‌مرور ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته را بالا می‌برد.

۲) اضافه وزن

خوردن فست فود و غذاهای فرآوری‌شده در یک وعده غذایی می‌تواند حداقل دارای ۱۰۰۰ کالری یا بیشتر باشد. دریافت کالری بیشتر از نیاز روزانه بدن، در طول زمان می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

۳) افزایش کلسترول

یکی از موارد مهم در زمینه مصرف مداوم فست فود، میزان چربی اشباع‌شده است که در آن وعده غذایی وجود دارد. تحقیقات ثابت کرده است که مصرف چربی‌های اشباع‌شده با افزایش کلسترول بد (LDL) مرتبط است.

۴) دیابت نوع ۲

یک مطالعه نشان داد که خوردن فست فود بیش از دو بار در هفته با افزایش خطر دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک و مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است. اگر مبتلا به پیش‌دیابت هستید، لازم است بدانید فست فودها هیچ جایگاهی در یک رژیم غذایی متعادل ندارند. یک رژیم غذایی متعادل شامل سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی است.

بیشتر بخوانید:

ناسالم‌ترین خوراکی‌های جهان را بشناسید

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

نظر شما