شناسهٔ خبر: 66837904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد؛

برخورد با ادمین تارنماهای شایعه ساز و برهم زنندگان امنیت در بوشهر

بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طرح برخورد با ادمین تارنماهای شایعه ساز و برهم زنندگان امنیت روانی در بوشهر عملیاتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رئیس محترم جمهور و هیئت همراه که ملت شریف ایران را عزادار کرد، متأسفانه تعداد اندکی کاربر فریب خورده در فضای مجازی و متأثر از تبلیغات و مطالب کذب رسانه‌های بیگانه و معاند، اقدام به انتشار شایعات و محتواهایی خلاف اخلاق و متضاد با احساسات پاک و مذهبی مردم ولایتمدار و شهیدپرور کردند.

وی اضافه کرد: این اقدامات باعث ناراحتی شدید هم استانی‌ها گردیده و در تماس‌ها و مراجعات حضوری به پلیس فتا، درخواست برخورد قانونی با این افراد و سالم سازی فضای مجازی را می‌نمودند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان داشت: با توجه به مطالبات مردمی و در راستای برقراری امنیت روانی جامعه، پلیس فتا استان همزمان با پلیس فتا فراجا، طرح عملیاتی شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با تارنماهای دارای محتواهای مجرمانه با مصادیق ذکر شده را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: در ۷۲ ساعت اولیه از آغاز این طرح و در پایش تخصصی، تعداد ۴۵ صفحه مجرمانه استخراج و از این تعداد برای ۱۴ ادمین شناسایی شده، اقدام متناسب اعم از احضار، اخذ تعهد و حذف محتوا یا تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضائی جهت تصمیم گیری صورت گرفته است.

سوسنی با قدردانی از شهروندانی که در فضای مجازی، عملکردی قانونی و مطابق با هنجارها و اخلاقیات جامعه دارند، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد با افراد شایعه ساز و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه در اولویت اهداف مأموریت‌های پلیس فتا استان بوده که با هم افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط به صورت مستمر در این خصوص اقدام می‌کنند.

نظر شما