شناسهٔ خبر: 66837666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: ولایت مداری و ولایت پذیری از ویژگی‌های بارز شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح شنبه در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در مسجد سلمان فارسی اهل سنت جزیره شمالی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش از مسئولان و همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این برنامه ارزشمند و معنوی به ویژه ائمه جمعه اهل سنت تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در ایام دهه کرامت و شادی مردم، آیت الله رئیسی شهید خدمت و حامی مظلومان و همراهان ایشان به آسمان عروج کردند و حادثه‌ای تلخ و جانکاه به وقوع پیوست اما خدا گاهی سختی‌ها و مصائب را به ترتیب دیگری جبران می‌کند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: اگرچه متأسفانه رسانه‌های معاند در رابطه با این حادثه تلخ و جانکاه تحلیل‌های گوناگونی را بیان کردند اما ما می‌بینیم که مردم در سراسر ایران اسلامی به ویژه در استان‌های خراسان رضوی، قم، آذربایجان و تهران با حضور پرشور خود حماسه‌هایی بی‌نظیر را به پا کردند و همانگونه که دیدیم جمعیت خیابان‌های مشهد مقدس در قاب دوربین نمی‌گنجید و این جمعیت و ارادت نشان از عشق و علاقه مردم به خدمتگزار خود بود.

وی یادآور شد: چنین استقبال و حضور پرشور و حماسی نسبت به تشییع یک مسئول دولتی در تمام دنیا بی‌نظیر است و این رمز و سری بین مردم و خدمتگزاران خود دارد.

وی ادامه داد: قرآن کریم رمز و سر این محبوبیت در قلب‌ها را در ایمان و عمل صالح بیان فرموده که این ۲ پایه و اساس و رمز محبوبیت هستند.

ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

حجت الاسلام رکنی حسینی افزود: به تعبیر حضرت زهرا سلام الله علیها اگر کسی بهترین و خالص‌ترین عبادات خود را به سوی خداوند متعال بفرستد، خداوند متعال نیز بهترین مصلحت را برای او مقدر می‌سازد.

امام جمعه گناوه گفت رئیس جمهور شهید، سردار دیپلمات، امام جمعه تبریز، خلبانان، سردار شهید موسوی و همه عزیزان شهید قطعاً در طول زندگی خود بهترین و خالصانه‌ترین عبادات خود را تقدیم ذات کبریایی حق کردند و خداوند بهترین‌ها را برای آنان رقم زد و چه چیزی بالاتر از آنکه انسان در راه خدا و خدمت به خلق خدا کشته شود

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده فرمود: «اگر عده‌ای ارتداد پیدا کردند و دست از اسلام و دین برداشتند قطعاً خداوند قوم و گروهی را می‌فرستد که این گروه از دیدگاه قرآن چند ویژگی دارند اول آنکه هم آنان خداوند را دوست دارند و هم خداوند متعال آنان را دوست دارد (متقین، محسنین و…).

وی بیان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب شهید رئیسی خستگی را نمی‌شناخت و همواره در حال تلاش و خدمت به مردم بود.

وی بیان کرد: خداوند متعال دانشمند بودن را بهترین فضیلت و برترین معیار برای شناخته مؤمنین بیان می‌کند و خداوند به آنهایی که علم داده است برتری و درجاتی نیز داده است لذا یک معیار برای شناخت انسان‌ها (مؤمنان) برتر، دانشمند بودن است.

وی گفت: رهبر انقلاب پس از آنکه در پیام تسلیت خود ۲۲ ویژگی را برای سید دل‌ها و شهید خدمت بیان می‌کند به عالم بودن شهید رئیسی نیز اشاره می‌فرماید.

ولایت‌مداری از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی بود

امام جمعه گناوه با بیان اینکه ویژگی دیگر مؤمن از دیدگاه قرآن جهاد در راه خدا است، افزود: رهبر انقلاب نیز تعبیر مجاهد را برای شهید خدمت به کار بردند.

وی با اشاره به اینکه سومین ویژگی از دیدگاه خداوند متعال برای یک مؤمن برتری تقوا است، گفت: آن شهید بزرگوار و خادم الرضا مدافع حقیقی قرآن و مروج احکام الهی و خادم اهل بیت و قرآن بود و همچنین توجه ویژه‌ای به اهل سنت داشت.

وی اضافه کرد: زمانی که دشمنان و معاندین به قرآن توهین کردند با وجود سکوت همه در برابر اهانت به مقدسات و اعتقادات ۲ میلیارد مسلمان، آیت الله رئیسی وقتی در سازمان ملل حضور یافت و اولین سخن ایشان در آنجا و در انظار همه در رابطه با قرآن بود.

وی گفت: ایشان قرآن را روی سر و دست می‌گذارد و از قرآن کریم دفاع می‌کند و قرآن را شفابخش حیات بشری می‌خواند و می‌بینیم که امروز نیز آن شهید بزرگ مهمان امام رضا علیه السلام است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امروز ما نعمتی به نام نعمت ولایت و رهبری داریم، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی ولایت مداری و ولایت پذیری ایشان بود.

امام جمعه گناوه همه مردم را به حضور در انتخابات هشتم تیر ماه دعوت کرد و از مردم خواست حضوری پرشور در پای صندوق‌های رأی داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که ملاک‌ها و معیارهای انقلابی و و شاخصه‌های آقای رئیسی را داشته باشند.

نظر شما