شناسهٔ خبر: 66837403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید استاندار مازندران از نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور

استاندار مازندران از بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور در ساری بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

بازدید استاندار مازندران از نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه شمال کشور در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری بازدید کرد..

بزرگترین‌نمایشگاه گل و گیاه زینتی شمال کشور با حضور تولید کنندگان ملی و استانی، نمایش کار‌های حجمی گل و گیاه، تنوع بالای گل وگیاه و حضور شرکت‌های دانش بنیان در ۸۰ غرفه نمایشگاهی گشایش یافت.

استان مازندران در ۳ بخش گیاهان آپارتمانی، شاخه بریده و گیاهان فضای باز رتبه اول کشور را داراست و این‌نمایشگاه هم در راستای نمایش این توانمندی‌ها تا امروز شنبه ۵ خرداد ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری دائر است.

بازدید استاندار مازندران از نمایشگاه گل و گیاه شمال کشوررییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این بازدید بر لزوم رفع موانع صادرات و اهمیت حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: توجه به کشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی در اراضی شیبدار و دیمزار‌ها به ویژه در مناطق دودانگه و چهاردانگه ساری از رونق بالایی برخوردار است.

بابک مومنی افزود: پیگیر توسعه کشت گل محمدی در اراضی شیب دار به عنوان یکی از اولویت‌های اشتغالزایی اثر گذار در این خطه از شمال کشور هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در صورت ساماندهی و ارائه تسهیلات در بخش بین الملل، صادرات نیز خواهیم داشت.

مومنی با بیان اینکه مشکلات صادرات در جلسه حضوری با وزارتخانه و مسئولین وزارتخانه بررسی و راهکار‌های لازم ارائه و برای رفع مسائل پیش روی صادرات گل و گیاه استان تصمیم گیری شد، خاطرنشان کرد: خوداشتغالی و تولید گلخانه‌های استان بسیار مهم است و باید زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

نظر شما