شناسهٔ خبر: 66834795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرصت یک ماهه تعویض رایگان پلاک‌های آفتاب سوخته در کرمان

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان از فرصت یک ماهه تعویض رایگان پلاک‌های آفتاب سوخته وسایل نقلیه تولیدی سال ۱۳۹۳ در کرمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حجت پورموسی رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه پلاک وسیله نقلیه، هویت خودروها، وسایل نقلیه سنگین و موتورسیکلت‌ها است اظهار داشت: این پلاک آنقدر اهمیت دارد که در ماده 2 قانون آیین‌نامه رانندگی به موضوع شماره گذاری و پلاک و ارکان وسایل نقلیه پرداخته شده و یک ماده قانونی بسیار مفصل به آن اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه هر راننده وسایل نقلیه به هر نحوی باید پلاک وسیله نقلیه خود را سالم، واضح و خوانا نگه دارد، گفت: بعضی از افراد اعلام می‌کنند که به دلیل اینکه پلاک خودروی آنها مدت زمان زیادی در آفتاب بوده پلاک آنها سوخته و سیاه شده است و برخی هم مدعی هستند که به علت شست‌وشو رنگ مشکی آن از بین رفته است.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در این ارتباط وجود دارد، بیان کرد: برخی پلاک خود عمداً و با هدف انجام تخلفات رانندگی دستکاری کرده و برخی در هنگام ارتکاب جرم، اقدام به دستکاری و یا مخدوش کردن پلاک خودرو یا موتورسیکلت خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه قانون به شدت با این موارد برخورد کرده و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یک سال حبس برای این افراد در نظر گرفته شده است، گفت: در طرح جدید پلیس با پلاک‌های مخدوش و ناخوانا برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ پورموسی با اشاره به اینکه در بررسی همکاران ما اغلب پلاک‌های تولیدی در سال 1393 به علت تغییرات ناشی از کیفیت نامناسب مواد به‌کار رفته در ساخت پلاک دچار تغییر رنگ یا اصطلاحاً آفتاب سوختگی شده‌اند، افزود: مالکین وسایل نقلیه تولیدی سال 1393 به علت تغییرات ناشی از کیفیت نامناسب در مواد به کار رفته در ساخت پلاک باید به همراه مدارک خود به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند تعویض فیزیک پلاک آن دسته از پلاک‌های نامرغوب و تغییر رنگ یافته که در سال 1393 تولید و بر روی وسایل نقلیه نصب هستند به صورت رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: مالکین این وسایل نقلیه یک ماه فرصت دارند که به مراکز تعویض پلاک استان کرمان مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اینکه تعویض پلاک رایگان، پلاک‌های نامرغوب و تغییر رنگ یافته مربوط به پلاک‌های تولید شده در سال 1393 است، گفت: بقیه وسایل نقلیه‌ای که پلاک آنها مخدوش و یا ناخوانا است باید در اولین فرصت به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و با پرداخت هزینه‌های مربوطه پلاک خود را تعویض کرده و پلاک مناسب و خوانا دریافت کنند.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما