شناسهٔ خبر: 66830749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

در رسانه| بررسی دغدغه‌های حوزه سالمندی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امروزه مسئله سالمندی و پیری جمعیت در سطح استان به یک دغدغه حائز اهمیت تبدیل شده است که نیازمند توجه روز افزون و بررسی مداوم جهت ساماندهی سالمندان در سطح جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، نشست هم اندیشی اعضای اتاق فکر سالمندان با حضور مدیرکل، معاون امور توانبخشی بهزیستی، اندیشمندان، فرهیختگان، صاحب نظران و کارشناسان مسائل سالمندی با محوریت بررسی دغذغه‌های حوزه سالمندی و تدوین نظام ارزیابی دستگاه‌های عضو شورای سالمندان برگزار شد.
حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این نشست با اشاره به اهمیت بحث سالمندی در سطح کشور و استان، اظهار کرد: امروزه مسئله سالمندی و پیری جمعیت در سطح استان به یک دغدغه حائز اهمیت تبدیل شده است که نیازمند توجه روز افزون و کارآمد برای ساماندهی سالمندان در سطح جامعه است.
وی افزود: این توجه و عنایت همگانی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که برآمده از دیدگاه‌های فنی، حساب شده و از بطن جامعه باشد؛ لذا تمام اهتمام و سعی ما بر این است که بتوانیم در این خصوص یک سری کارهای بنیادی بر مبنای مطالعات علمی و برنامه‌ریزی شده شروع کرده و خروجی موثر و قوی داشته باشیم.
رضایی یادآور شد: مجموعه بهزیستی در راستای ارائه خدمات به جامعه مسئولیت‌های متعدد و مختلفی بر عهده دارد که از جمله این وظایف تشکیل شورای سالمندان به دبیری بهزیستی و ریاست استاندار است که بصورت مدون و منظم تمامی مطالبات و نیازهای مربوط به سالمندان در این جلسه تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری و عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ارائه خدمت به سالمندان دغدغه و نیاز مهم در جامعه است که با این اقدام انتظار می‌رود با حساس کردن آحاد جامعه و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به پدیده سالمندی بتوانیم با احصاء درخواست‌ها، نیازها، مطالبات قشر سالمندی گام‌های موثر و مفیدی در سطح استان برداریم.

نظر شما