شناسهٔ خبر: 66829823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای راه خدمت با حضور میلیون‌ها ایرانی قدرشناس در اقصی نقاط کشور برگزار شد

آغاز خرداد پرحادثه با حماسه‌های ماندگار

صاحب‌خبر -

[مهدی جابری] پیکر هشت شهید راه خدمت پس از تشییع باشکوه و بدرقه تاریخی با حضور میلیون‌ها ایرانی قدرشناس در شهرهای مختلف کشورمان به خاک سپرده شد. به گزارش شهروند، تقویم ایران اسلامی در روز یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت،‌ حادثه‌ای تلخ را در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رساند تا با اعلام 5 روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم به خرداد بگذاریم و با حضور بی‌نظیر و تاریخی مردم در آیین تشییع شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، شاهد ماندگار شدن حماسه‌هایی تازه در روزهای آغازین این ماه پرحادثه باشیم.
پیکرهای شهیدان  سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران اسلامی، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی طی این روزها و در شهرهای مختلف با حضور و بدرقه میلیونی مردم، تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید جمهور به امام رضا(ع) رسید
پیکر شهید سیدابراهیم رئیسی که پیش‌تر با حضور مردم تبریز، قم و تهران تشییع شده بود، صبح پنجشنبه در شهر بیرجند تشییع و سپس به مشهد مقدس منتقل شد تا با بدرقه میلیون‌ها نفر و در شرایطی که رسیدن پیکر به حرم رضوی از میان این جمعیت میلیونی ساعت‌ها به طول انجامید، در جوار امام رضا(ع) آرام گیرد.
محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، سردار سلامی، سردار قاآنی، آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام مروی در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در حرم مطهر حضور داشتند. در دقایق پایانی این مراسم باشکوه، پیکر شهید جمهور همراه با دیگر شهدا بر دوش خادمان قرار گرفت و در حرم مطهر و دور ضریح نورانی امام رضا(ع) طواف داده شد.

تشییع و تدفین شهید سید محمدعلی آل هاشم
همچنین پیکر شهید سید محمدعلی آل هاشم سومین، امام جمعه‌ شهید تبریز، روز پنجشنبه سوم اردیبهشت پس از بدرقه‌ای باشکوه در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در قطعه صدیقین به خاک سپرده شد. در این مراسم مردم انقلابی و ولایتمدار تبریزی دوباره حماسه خلق کرده و با حضور پرشکوه و بی‌بدیل وفاداری خود را به امام جمعه‌ مردمی و پدر معنوی آذربایجان اثبات کردند.

آرام گرفتن پیکر شهید امیرعبداللهیان در جوار عبدالعظیم حسنی(ع)
آیین تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان روز پنجشنبه پس از برگزاری مراسم تشییع در میدان مشق وزارت خارجه از میدان بسیج شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.
این مراسم با حضور خانواده شهید، معاونان و مدیران کل وزارت خارجه و کارکنان دستگاه دیپلماسی کشور برگزار شد. در مراسم وداع با وزیر خارجه شهید، علاوه بر حضور گسترده مردم بسیاری از مقامات و مسئولین کشوری و لشکری فعلی و پیشین و گروه‌ها و انجمن‌های مختلف نیز حضور داشتند.

خاکسپاری شهید مالک رحمتی در مراغه
همچنین آیین تشییع و وداع با شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی ساعت ۱۰ صبح دیروز، جمعه، در مراغه با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان برگزار شد.
پیکر این شهید سپس در گلزار شهدای وادی رحمت به خاک سپرده شد. وزیر کشور نیز در مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام حضور داشت.

پیکر سردار شهید سید مهدی موسوی در شهرری آرام گرفت
پیکر پاک سردار شهید سید مهدی موسوی، یار دیرین رئیس‌جمهور شهید، نیز صبح جمعه از محله دولت‌آباد شهرری در میان انبوه عاشقان و ارادتمندان به شهدا تشییع و با گذر از معابر اصلی محله دولت‌آباد به آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.
در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید، محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور شهید، منصوری معاون اجرایی، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه، بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم، برخی چهره‌های ورزشی و فرهنگی و دیگر مسئولان لشکری و کشوری شرکت داشتند.

قطعه 27 بهشت زهرا(س)، آرامگاه خلبان شهید سیدطاهر مصطفوی
همچنین پیکر شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی (که خلبان اصلی بالگرد حامل رئیس‌جمهور بود) روز پنجشنبه سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر و با حضور جمع کثیری از مقامات لشکری، همرزمان، عاشقان شهدا و خانواده شهید در قطعه ۲۷ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
در این آیین، امیر سرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش حضور داشت.

خاکسپاری شهید دریانوش در دیار حاج احمد کاظمی
پیکر سرتیپ دوم خلبان، شهید محسن دریانوش هم با حضور پرشور و گسترده مردم استان اصفهان در شهرستان نجف‌آباد به خاک‌ سپرده شد.
روز سوم خردادماه، پیکر شهید دریانوش پس از تشییع در پایگاه شهید بابایی روی دستان همرزمانش، به نجف آباد منتقل شد و در میان خیل عظیم جمعیت و مردم شهیدپرور نجف‌آباد اصفهان، از میدان امام تا جنت‌الشهدای این شهر در کنار دیگر شهیدان (از جمله شهید مدافع حرم، محسن حججی) و در دیار حاج احمد کاظمی در آغوش خاک آرام گرفت.

تدفین شهید بهروز قدیمی با حضور مردم قدرشناس زنجان
پیکر سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی (از شهدای خدمت از گروه پروازی رئیس‌جمهور) روز پنجشنبه با بدرقه مردم قدرشناس زنجان از مسجد جامع این شهر به سمت امامزاده ابراهیم(ع) زنجان تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد.

نظر شما