شناسهٔ خبر: 66829208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی گوترش:

احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره رفح الزام‌آور است

رویا معصومی

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شهر رفح در جنوب نوار غزه لازم الاجرا است و انتظار می‌رود طرف‌های ذیربط به آن پایبند باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز جمعه گفت دبیرکل انتظار دارد طرف‌های مربوطه به احکام دیوان برای توقف حمله نظامی رژیم صهیونیستی به رفح پایبند باشند.

به نقل از روسیا الیوم، دوجاریک گفت: گوترش در جریان احکام دیوان دادگستری برای توقف حمله اسرائیل به رفح، ارسال کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسرای غزه قرار گرفت.

وی به نقل از گوترش گفت احکام دیوان براساس کنوانسیون و اساسنامه آن لازم‌الاجرا است و گوترش اطمینان کامل دارد که طرفین به دستورات دیوان عمل خواهند کرد و براساس اساسنامه دیوان، دبیرکل سازمان ملل فوراً اطلاعیه‌ای درباره احکام موقت صادره از سوی دیوان لاهه به شورای امنیت ارسال خواهد کرد.

روز جمعه، دیوان بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین نهاد قضایی سازمان ملل متحد، با صدور حکمی تاریخی از رژیم صهیونیستی خواست فورا حمله نظامی خود و هرگونه اقدام دیگری در شهر رفح را متوقف کند. حکمی که پس از گذشت بیش از هفت ماه از جنگ در غزه، می‌تواند فشارهای بین‌المللی علیه تل‌آویو را تشدید کند.

رژیم صهیونیستی ۲۳۱ روز متوالی است که به جنگ خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای را انجام داده است که هزاران غیرنظامی شهید و زخمی برجای گذاشته است و بیش از ۹۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما