شناسهٔ خبر: 66834504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روزنامه‌نگار صهیونیست: حکم دیوان لاهه درباره رفح، اسرائیل را منفور می‌کند

رویا معصومی

روزنامه‌نگار معروف صهیونیست با بیان اینکه حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص توقف عملیات در شهر رفح، رژیم صهیونیستی را منفور می‌کند، افزود اکنون بررسی‌ها برای یافتن راه‌هایی برای نادیده گرفتن این حکم در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «گدعون لوی» روزنامه‌نگار مشهور صهیونیست در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت: اسرائیل اکنون به دنبال راه‌هایی برای نادیده گرفتن دادرسی و نادیده گرفتن حکم است و اکنون به کشتار در رفح و انجام انواع عملیات در آنجا ادامه می‌دهد.

گدعون لوی که به طور مرتب برای روزنامه عبری هاآرتص می‌نویسد، خاطرنشان کرد اگر وضعیت کنونی با نادیده گرفتن مهم‌ترین مرجع جامعه جهانی ادامه یابد، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بخشی از «جهان دموکراتیک» باقی بماند.

همچنین یک منبع سیاسی صهیونیستی گفت این حکم لاهه موجب تقویت «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه است و اعمال فشار نظامی برای آزادی اسرای صهیونیستی را تضعیف می‌کند.

روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری تصمیم گرفت از رژیم صهیونیستی بخواهد حمله نظامی به شهر رفح را فورا متوقف کند.

«نواف سلام» رئیس این دیوان در بیان ماهیت این حکم تصریح کرد رئیس برنامه جهانی غذا اعلام کرده قادر به ارسال کمک به رفح نیست و اقدامات موقت اتخاذ شده به طور کامل پاسخگوی پیامدهای تغییر وضعیت در نوار غزه نیست.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری درباره خاطرنشان کرد از نظر دیوان، توجیهات آسیب‌های وارده به فلسطینی‌ها می‌تواند منجر به آسیب‌های روزافزون شود، بنابراین حمله نظامی در رفح تحولی خطرناک تلقی می‌شود که بر رنج مردم می‌افزاید.

سلام تاکید کرد: ما متقاعد نشده‌ایم که اقدامات اخراج و سایر اقدامات اسرائیل درخصوص افزایش امنیت غیرنظامیان، برای کاهش خطرات عملیات رفح کافی باشد. حمله به رفح باعث افزایش رنج فلسطینی‌هایی شد که پیش از این به دلیل هجوم ۸۰۰ هزار آواره به این شهر در پی حملات رژیم صهیونیستی، در شرایط شکننده‌ای به سر می‌بردند.

رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری درباره گفت: اوضاع انسانی ساکنان غزه از زمان آخرین دستور صادر شده در ماه ژانویه وخیم‌تر شده است. با تصویب ۱۳ رای قضات، تمامی دستورات قبلی موید اجرای فوری است.

انتهای پیام

نظر شما