شناسهٔ خبر: 66828381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد

جهش ۱۳ پله‌ای استان کرمانشاه در تحقق برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از جهش ۱۳ پله‌ای استان در تحقق برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _ جمعه چهارم خرداد _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه و شهرسازی استان کرمانشاه درزمینه‌ی تحقق برنامه‌های نوسازی در محله‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده، از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۷ کشور رسیده است و بنا داریم با اقدامات بیشتر به جایگاه‌های نخست ارتقا پیدا کند.

وی افزود: تحقق عملکرد راه و شهرسازی در این زمینه در سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۸ درصد بود که در سال گذشته به ۶۲ درصد رسید و همچنین ازنظر عملکرد صدور پروانه به استان هفتم ارتقا پیداکرده و این نشان‌دهنده رو به رشد بودن برنامه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بابیان اینکه تمام مناطق حاشیه‌نشین و بافت ناکارآمد شناسنامه دارند، افزود: برای آسفالت معابری که در این مناطق خاکی باشند قیر رایگان تحویل شهرداری می‌شود و در مرحله بعد نیز مناطق دارای آسفالت مضمحل هستند در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این محدوده‌ها علاوه بر اقدامات انجام‌شده، ۱۹ بسته تشویقی برای ساخت‌وساز جدید و برای هرکدام از محلات و شهرها بسته‌های بومی تدوین‌شده است و گروه‌های جهادی در این راستا به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عمل می‌کنند.

نظر شما