شناسهٔ خبر: 67627147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

بیش از ۲۰۱ هزار مازندرانی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران تعداد مستمری‌بگیران این استان را تا سال گذشته ۲۰۱ هزار و ۲۳۴ نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن فلاح بعدازظهر امروز_ پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان محمودآباد عمده منابع درآمدی سازمان تأمین اجتماعی را از سوی بیمه‌گر اجتماعی و بر اساس ماده ۲۸ قانون اساسی حقوق بیمه و مردمی بودن این اداره دانست و اظهار کرد: در کشور قبل از انقلاب تعداد بیمه‌شدگان ۲۰ درصد بوده که امروزه با ۴۸ میلیون تحت پوشش بیمه به ۷۲ درصد از جمعیت کشور رسیده و سازمان تأمین اجتماعی به تنهایی ۵۳ درصد پوشش بیمه‌ای کشور را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه از بین جمعیت سه میلیون و ۲۸۲ هزار و ۵۸۲ نفر مازندرانی ۲ میلیون و ۳۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: اولین
اداره تأمین اجتماعی شمال کشور با قدمت راه‌اندازی راه‌آهن شمال کشور در قائمشهر افتتاح شد.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ۱۶ سال گذشته شعار سال را اقتصادی مقاومتی معرفی کرده و در ۸ سال اخیر آن، سال تولید با مشارکت مردمی معرفی شد چراکه پویایی جامعه به تولید است، عنوان کرد: رونق اقتصادی کشور با تولید تحقق می‌یابد و این سازمان به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی نقش بسیاری دارد؛ راه‌حل مشکل کشور در کاهش نرخ بیکاری تثبیت نرخ ارز و اقتصاد در بحث تولید است و تأمین اجتماعی به‌عنوان نیروی محرکه تولید می‌تواند برای پویایی اقتصاد کشور فعال باشد.
فلاح با تاکید براینکه وقتی کارگر بیمه باشد، بهره‌وری نیروی کار افزایش می‌یابد، اظهار داشت: با این بهره‌وری سود کارفرما بالا رفته که می‌تواند نیروی جدید گرفته و توسعه کار را داشته باشیم بنابراین ۹۰ درصد کار ما با توسعه کارفرما محقق خواهد شد.
وی تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان استان را تا پایان اسفند سال گذشته حدود ۱۷۳ هزار و ۶۳۹ کارگاه مطرح کرد و گفت: از این تعداد ۹۸ هزار و ۵۶۲ کارگاه و واحد کارفرمایی فعال و۷۵ هزار و ۷۷ کارگاه تولیدی نیمه فعال هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه در مازندران هفت هزار پیمانکار فعال وجود دارد که تراز مالی به میزان تحقق برنامه ابلاغی ۸.۳ دهم درصد است، یادآور شد: تا پایان اسفند ۱۴۰۲ با عملکرد هشت هزار و ۴۶۶ دوره عملکرد یکساله سال گذشته عنوان می‌شود.
فلاح با بیان اینکه مجموع طلبکاری این سازمان از واحدهای حقیقی و حقوقی کارفرمایان بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: آینده‌سازی در دستور کار تأمین اجتماعی قرار گرفته با ایجاد افزایش منابع پایدار و تعداد بیمه شده‌ها که دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سال گذشته تا به امروز بیمه‌گذار به تأمین اجتماعی اضافه شدند.
وی تعداد مستمری‌بگیران مازندران را تا سال گذشته ۲۰۱ هزار و ۲۳۴ با رشد ۷.۴ درصد نسیت به سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه تعداد کل فعالیت‌های استان در حوزه CRM "اداره ارتباطات و نظارت مردمی" حدود ۱۸۰ هزار و ۷۵۵ نفر است، خاطرنشان کرد: در این استان میزان پرداخت مستمری در سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار و ۴۵۸ میلیون ریال با رشد ۲۷.۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده است.
فلاح بزرگترین بدهکار به سازمان تأمین اجتماعی استان را شهرداری ساری با بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی معرفی کرد و گفت: دومین بدهکار به این سازمان نیز نساجی مازندران با مبلغ یکصد میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در این استان ۲۸ شعبه اصلی و ۱۳ شعبه کارگزاری با چهار شعبه اقماری فعالیت دارد.

نظر شما