شناسهٔ خبر: 66828014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سناتور لیندسی گراهام: «دیوان بین‌المللی کیفری به جهنم!»

صاحب‌خبر -

شفقنا-سناتور لیندسی گراهام، قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکا با بیان این ادعا که سوگیری دیوان بین‌المللی کیفری علیه اسرائیل «بسیار پررنگ» است، گفت: «این دیوان به جهنم برود.»

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، گراهام مدعی شد: «جنبش حماس از فلسطینی‌ها به عنوان سپری انسانی استفاده می‌کند.»

وی همچنین تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی را «تمسخرآمیز» توصیف کرد و از اسرائیل خواست این حکم را نادیده بگیرد.

گراهام در اوایل ماه جاری گفته بود: «اسرائیل حق دارد با بمب هسته‌ای به غزه حمله کند، همانطور که امریکا علیه شهرهای ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم از بمب هسته‌ای استفاده کرد.»

پیش از این، قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری گفت آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر بیشتر با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی با اشاره به وخامت اوضاع معیشتی ساکنان نوار غزه گفت: اوضاع در رفح پس از چند هفته بمباران، فاجعه‌بار است و از زمان آغاز حمله زمینی حدود ۸۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

قاضی سلام گفت: تدابیر موقتی که دادگاه در ماه مارس اتخاذ کرد با توجه به تحولات اخیر پاسخگو نیست و اسرائیل بایستی از هر گونه عملیاتی که خطری برای فلسطینیان محسوب می‌شود، خودداری کند.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

همزمان با اعلام حکم دیوان کیفری بین‌المللی، رژیم صهیونیستی حملات خود را به رفح تشدید کرده است.

متن این خبر در الجزیره

نظر شما