شناسهٔ خبر: 66827462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد صدور حکم حکم دیوان بین المللی دادگستری گفت : اتحادیه اروپا باید بین اسرائیل و نهادها و سازمان های بین المللی یکی را انتخاب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد صدور حکم  حکم دیوان بین المللی دادگستری گفت : اتحادیه اروپا باید بین اسرائیل و نهادها و سازمان های بین المللی یکی را انتخاب کند. 

اروپا باید بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند

 

صهیونیست ها کتابخانه دانشگاه الاقصی در غزه را به اتش کشیدند. 

تصاویر، نشان می‌دهد نظامیان اسرائیلی در حال آتش زدن کتابخانه دولتی دانشگاه الاقصی در غزه در جریان حمله زمینی به این شهر هستند.
عکسی که روز پنجشنبه توسط سربازان اسرائیلی و رسانه‌های عبری منتشر شد، سربازی را نشان میدهد که در کتابخانه دانشگاه الاقصی، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی در نوار غزه، کتابی را در دست دارد و پشت سرش آتش زبانه می‌کشد.
نیرو‌های اشغالگر دو بار به منطقه الجامعات در غرب شهر غزه یورش بردند که اولی در نوامبر ۲۰۲۳ و دومی در فوریه ۲۰۲۴ صورت گرفت.
نیرو‌های اشغالگر طی دو عملیات، دانشگاه‌های الازهر، اسلامی و الاقصی را که سه دانشگاه مهم و بزرگ نوار غزه هستند، به طور کامل منهدم کردند.
از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در ۷ اکتبر، سربازان اسرائیلی به انتشار کلیپ‌های ویدئویی مبنی بر تجاوزات خود در نوار غزه که ۱۸ سال در محاصره بوده و حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، افتخار کرده اند.

اروپا باید بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند

 

آفریقای جنوبی: حکم دیوان بین‌المللی دادگستری الزام آور است
وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی تاکید کرد حکم دیوان بین المللی دادگستری، درباره توقف عملیات نظامی در رفح، الزام آور است و اسرائیل باید آن را اجرا کند.
اروپا باید بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند
 
تظاهرات بحرینی ها در الدراز در حمایت از غزه
جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با انتشار تصاویری نوشت: نمازگزاران مسجد امام صادق پس از اقامه نماز جمعه در الدراز، در حمایت از غزه و در محکومیت عادی سازی روابط، تظاهرات کردند.
<div id="video-display-embed-code_11148836"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242455/11148836?width=600&height=350"></script></div>

بازداشت ۱۶ دانشجوی حامی فلسطینی‌ها در دانشگاه آکسفورد
پلیس انگلیس اعلام کرد: ۱۶ دانشجو که در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کرده بودند، دیروز در محوطه دانشگاه آکسفورد پس از ورود به دفتر دانشگاه دستگیر شدند..
مخالفت‌های دانشجویی با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در آغاز مـه با ظهور چادر‌هایی در چندین دانشگاه از جمله آکسفورد به دانشگاه‌های انگلیس رسید. این مخالفت‌ها و تجمع‌ها عموما مسالمت آمیز باقی ماندند.

اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند

تخلیه دانشجویان هوادار فلسطین از دانشگاهی در برلین توسط پلیس
پلیس آلمان دهها دانشجوی حامی فلسطین را که از روز قبل در ساختمانی در دانشگاه هومبولت برلین تحصن کرده بودند، بیرون کرده و تعدادی از آنها را دستگیر کرد.
 

<div id="video-display-embed-code_11148837"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242455/11148837?width=600&height=350"></script></div>
 
 
<div id="video-display-embed-code_11148838"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242455/11148838?width=600&height=350"></script></div>
 
 
وزیر بلژیکی: اسرائیل با حکم دیوان باید عملیات در رفح را متوقف کند
وزیر همکاری بلژیک گفت: حکم دیوان بین المللی دادگستری آشکار است و اسرائیل باید عملیات نظامی در رفح را که در عمل تعداد زیادی قربانی بیگناه در آن کشته شده اند، متوقف کند.

اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند

 
حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر اشغالی حیفا/ تصاویر و بیانیه
مقاومت اسلامی عراق تصاویر نخستین لحظات حمله پهپادی سحرگاه امروز جمعه به بندر حیفا در سرزمین های اشغالی را پخش کرد.
در بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره این حمله آمده است: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق در راستای تکمیل مرحله دوم عملیات ضد اشغالگران، حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی دفاع فلسطین، سحرگاه امروز جمعه بندر حیفا را در سرزمین های اشغالی هدف حمله پهپادی قرار دادند.
عملیات پهپادی مقاومت اسلامی عراق با رمز "یا فاطمه معصومه" انجام گرفت و به خادمان عتبات مقدس اهدا شد.
 
<div id="video-display-embed-code_11148835"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242455/11148835?width=600&height=350"></script></div>
 
حمله سرایا القدس به محل تجمع نظامیان صهیونیست
سرایا القدس اعلام کرد محل تجمع نظامیان صهیونیست را اطراف بیمارستان ترکی الصداقه با موشک هدایت شونده ۱۰۷ هدف قرار داد و مستقیما به اهداف زد.
 
اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند
 
سخنگوی تشکیلات خودگردان: مقامات فلسطینی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری استقبال می کنند
خبرگزاری رویترز سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به رویترز گفت: مقامات فلسطینی از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری استقبال می کنند و می گویند این تصمیم "اجماع بین المللی" برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه است.
اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند
 
 
 استقبال رئیس‌جمهور کلمبیا از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری
رئیس جمهور کلمبیا تاکید کرد حکم دیوان بین المللی دادگستری درباره توقف نسل کشی از طرف کابینه نتانیاهو، بیانگر ماهیت وحشی‌گری آن علیه فلسطینیان است.
 
اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند
 
 
تاکید کانادا بر پایبندی به حکم دیوان بین المللی دادگستری
معاون نخست وزیر کانادا درباره حکم دیوان بین المللی دادگستری گفت: از همه طرف‌ها انتظار داریم قوانین بین المللی را رعایت کنند.
اروپا بین اسرائیل و نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند
 
 

نظر شما