شناسهٔ خبر: 66827310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵ صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره، طی یک عملیات توانستند ۵ صیاد متخلف صید غیرمجاز ماهی با مولد برق را در محل رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کنند.

صاحب‌خبر -

خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: اکیپ یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان و میرآباد طی گشت‌های مستمر در اطراف رودخانه زاب، موفق شدند ۵ صیاد متخلف را که شبانه با موتور برق اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند، شناسایی و دستگیر کنند.

وی ادامه داد: یک دستگاه موتوربرق، ۴۰ قطعه ماهی زردپر رودخانه‌ای و ۲ عدد توری مخصوص جمع آوری ماهیان از متخلفان کشف و ضبط شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اضافه کرد: از ابتدای امسال‌ جرایم ناشی از خسارت وارده به محیط زیست و شکار و صید غیرمجاز ۴ برابر افزایش داشته است.

بایزیدی با تاکید بر اینکه صید ماهی با موتور برق یک عمل غیر قانونی و ناهنجار است و باعث از بین رفتن اکوسیستم طبیعی و زیستمندان رودخانه شده و نسل آبزیان را از بین خواهد برد، از شهروندان و صیادان خواست از هرگونه صید ماهی با ادوات غیرمجاز خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مار‌های آبی را نیز از بین می‌برد.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

نظر شما