شناسهٔ خبر: 66831670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری پنج صیاد متخلف در سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: پنج صیاد متخلف در شهرستان سردشت دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

دستگیری پنج صیاد متخلف در سردشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره پنج صیاد متخلف صید غیرمجاز ماهی با مولد برق را در رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.

خالد بایزیدی افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های سردشت و میرآباد طی گشت‌های مستمر در اطراف رودخانه زاب، موفق شدند پنج نفر صیاد متخلف را که شبانه با موتور برق اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند، شناسایی و دستگیر کنند.

بایزیدی اظهارکرد: از متخلفان یک دستگاه موتوربرق، ۴۰ قطعه ماهی زردپر رودخانه‌‍ای و دو عدد تور مخصوص جمع‌آوری ماهی کشف و ضبط و برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد.

وی، با تأکید بر اینکه صید ماهی با موتور برق یک عمل غیر قانونی و ناهنجار است و باعث از بین رفتن اکوسیستم طبیعی و زیست‌مندان رودخانه شده و نسل آبزیان را از بین خواهد برد، از شهروندان و صیادان خواست از هرگونه صید ماهی با ادوات غیرمجاز خودداری کنند.

بایزیدی گفت: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج‌شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف‌شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

وی افزود: از ابتدای امسال جرایم ناشی از خسارت وارده به محیط زیست و شکار و صید غیر مجاز در این شهرستان چهار برابر افزایش داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت، از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیر مجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

نظر شما