شناسهٔ خبر: 66827241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

همراه با استان‌ها؛ شماره ۴۴

بسته استانی جهان نیوز// وداع تاریخی که مراغه به خود ندیده بود/ حماسه نجف‌ آبادی ها در تشییع خلبان شهید/ اشک‌های پیرزن روستایی سه روز پس از استقبال از رئیس‌جمهور/ توئیت کارگر هفت‌تپه پس از شهادت رئیسی/ ماجرای دختری که در صف استقبال از پیکر رئیسی ایستاده بود/ آخرین هدیه پدر آیت‌الله آل هاشم به پسر شهیدش/ تصویری از آخرین نماز رئیسی قبل از شهادت

چهل و چهارمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

صاحب‌خبر - گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

*بسته استانی این هفته به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور مردمی و همراهانش، به شهدای خدمت اختصاص می‌یابد.

آذربایجان شرقی - تصاویری از وداع تاریخی که مراغه به خود ندیده بود
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایران آنلاین، پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی پس از تشییع باشکوه و مثال‌زدنی مردم آذربایجان، به گلزار شهدای گلشن مراغه منتقل شد و پس از انجام مراسم تلقین برای همیشه در کنار شهدای این شهرستان آرام گرفت و از غریب طوس که سالیان سال افتخار خادمی بارگاه حضرتش را داشت دور ماند.




نخستین نماز جمعه تبریز پس از شهادت آیت‌الله آل هاشم
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - نماز جمعه وحدت آفرین تبریز امروز به امامت حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل برگزار شد. این نخستین نماز جمعه تبریز پس از شهادت آیت‌الله محمدعلی آل‌هاشم بود، که مردم از دلتنگی هایشان نسبت به سیدشریف گفتند.
آخرین و گرانبهاترین هدیه پدر آیت‌الله آل هاشم به پسر شهیدش
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - حاج سیدمحمدتقی آل‌هاشم با آن دستان لرزان و چروکیده لباسش را می‌کاود تا یک بند انگشت تربت سیدالشهدا را به خاک مزار فرزندش اضافه کند! انگار که گرانبهاترین دارایی زندگی‌اش را در لباسش پنهان کرده باشد، انگار که می‌خواهد مهم‌ترین داشته‌اش را همراه پسرش کند.

در ادامه تصاویری از هدیه پدر به پسر را بر سر مزارش ببینید.
آخرین نماز رئیس‌جمهور قبل از شهادت
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - تصویری از آخرین نماز رئیس‌جمهور در مسجد یک روستا در حوالی محل افتتاح سد قیزقلعه‌سی به امامت آیت‌الله آل هاشم امام جمعه شهید و فقید تبریز را مشاهده می‌نمایید.

 
اصفهان - نجف آبادی ها در تشییع شهید دریانوش حماسه آفریدند
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - نجف آبادی‌ها باردیگر تشییعی تاریخی را با بدرقه شهید خلبان محسن دریانوش به تصویر کشیدند.

پس از آنکه مردم نجف آباد چند سال گذشته حماسه‌ای بزرگ برای تشییع شهید مدافع حرم محسن حججی خلق کردند این بار هم با تشییع تاریخی در این دیار، با محسنی دیگر یعنی شهید خلبان محسن دریانوش تجدید عهد کردند.

مردم نجف آباد همواره بر استمرار راه شهدا بخصوص شهدای خدمت تاکید دارند.

حاشیه نگاری خبرنگار صداوسیما در آیین تشییع و خاکسپاری سرتیپ دوم خلبان شهید محسن دریانوش حکایت از آن دارد که مردم نجف آباد که هم در دوران دفاع مقدس و هم دوران بعد از آن همواره دنباله رو خطی هستند که شهدا آن را ترسیم کرده‌اند.

تعدادی از شرکت کنندگان در مصاحبه با خبرنگار صداوسیمای مرکز اصفهان با اعلام پایبندی به اصول و مکتب شهدای خدمت به خصوص شهیدمحسن دریانوش گفتند، خدمت به مردم سرلوحه فعالیت‌ها و زندگی این شهید خلبان بود.

کمک به نیازمندان، متعهد و وفادار و مظلوم بودن شهید دریانوش هم از دیگر موارد و ابعاد شخصیتی است که مردم به ان اشاره کردند.






خراسان جنوبی - دختر شهید اسداللهی در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱ در اولین سفر دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی سفر کرده بود و در این سفر دختر شهید سرهنگ دوم «محمدرضا اسداللهی» از شهدای فراجا را مورد محبت پدرانه خود قرار داده بود.

در ادامه تصویر و فیلمی از حضور دختر شهید اسداللهی شهید مدافع امنیت در مراسم استقبال از پیکر رئیس‌جمهور شهید در فرودگاه بیرجند را مشاهده می‌نمایید.
 
 

خراسان رضوی - تقدیم لباس خادم الرضایی وزیر امور خارجه شهید به خانواده‌اش
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - تولیت آستان قدس رضوی لباس خادم الرضایی وزیر امور خارجه شهید را به خانواده‌اش تقدیم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار خانواده وزیر امور خارجه شهید کشورمان حکم و لباس خادمی شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان که قرار بود در سالروز میلاد حضرت رضا(ع) به وی اهدا شود، به خانواده این شهید اهدا کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مروی در ابتدای این دیدار که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد با اشاره به اقدام شهید امیرعبداللهیان در ایجاد کارگروه امام رضا(ع) در وزارت امور خارجه کشورمان گفت: شهید امیرعبداللهیان حلقه وصل دستگاه حضرت رضا(ع) با محبان اهل‌بیت(ع) در سرتاسر عالم را ایجاد کرد و حضرت ثامن الحجج(ع) با مدال شهادت پاداش این خدمت او را داد.

وی با بیان اینکه تشکیل این کارگروه در وزارت امور خارجه مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، افزود: این کارگروه که خدمت بزرگ و ماندگاری به دستگاه حضرت رضا(ع) است باعث خیرات فراوان برای زائران خارجی امام رضا(ع) و محبان این امام رئوف در سراسر عالم خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این شهید بزرگوار پاداش این خدمتش را از امام رضا(ع) گرفت و چه افتخاری بالاتر از شهادت در راه خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی وجود دارد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی افزود: تا آخر عمر به علت این خدمت به دستگاه امام رضا(ع)، دعای گوی این شهید خواهم بود.

در ادامه این دیدار همسر شهید در سخنانی کوتاه درخواست خادمی پسر دکتر امیرعبداللهیان را مطرح کرد که با با موافقت حجت‌الاسلام و المسلمین مروی مواجه شد.



خوزستان - توئیت کارگر هفت‌تپه: خداحافظ حامی محرومان
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - محمد خنیفر کارگر شاخص شرکت هفت‌تپه شوش با انتشار متنی به شهادت رئیس‌جمهور واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش فارس، محمد خنیفر کارگر شاخص شرکت هفت‌تپه شهرستان شوش با انتشار یک توئیت به شهادت رئیس‌جمهور واکنش نشان داد.

وی که چندبار برای مطالبه حقوق کارگران هفت‌تپه با آیت‌الله رئیسی دیدار داشته است، نوشت: «تلخ‌ترین خبر ممکن، شهادت رئیس‌جمهوری بود که برای خدمت به مردمش، کم نمی‌گذاشت.»

بنا بر این گزارش، شرکت نیشکر هفت تپه در دوره ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی از وضعیت تعطیلی، اعتصاب و نا به‌سامانی خود خارج شده و روزهای خوبی را برای کارگران و مردم شهرستان شوش به ارمغان آورد.


زنجان - دل گلی خانم با شنیدن خبر شهادت رئیس‌جمهور شکست
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - سید محرومان در دور اول سفر استانی هیات دولت به زنجان، مهمان خانه کوچک و محقر گلی خانم شد و به او وعده خانه دار شدن داد، حالا که گلی خانم در خانه جدیدش خبر شهادت مهمان عزیزش را شنیده است اشک می‌ریزد و می‌گوید تا زمان مرگم آیت‌الله رئیسی را فراموش نمی‌کنم؛ او واقعا به ما خدمت کرد.
مازندران - اشک‌های پیرزن روستایی سه روز پس از استقبال از رئیس‌جمهور
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - پیرزن اهل روستای خرماکلای قائمشهر که پنجشنبه هفته گذشته همراه با خانواده و هم ولایتی‌های خود میزبان رئیس‌جمهور بود و برای آیت‌الله رئیسی اسپند دود کرده بود، از غصه و اندوهش بابت شهادت رئیس‌جمهور می‌گوید.
 

نظر شما