شناسهٔ خبر: 66953531 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

همراه با استان‌ها؛ شماره ۴۵

بسته استانی جهان نیوز// انفجار وحشتناک پیکان وانت در جایگاه سوخت/ تصاویر دیدنی از آب تنی خرس قهوه‌ای/ مرگ دلخراش سرنشین خودرو میان شعله‌های آتش/ آتشفشان تفتان فعال شد؟/ غرق شدن ۲ نفر سر صحنه فیلمبرداری/ سقوط پرادو به داخل رودخانه کرج/ پایان اسارت دختر جوان در دخمه گروگانگیر +فیلم و تصاویر

چهل و پنجمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

صاحب‌خبر - گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.
  
البرز - سقوط خودرو پرادو به داخل رودخانه کرج
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایسنا، رئیس اداره راهداری گچسر از نجات دو سرنشین خودرو پرادو که بر اثر سقوط در رودخانه کرج درون خودرو گرفتار شده بودند، توسط نیروهای راهداری خبر داد.

وی گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه خودرو پرادو از پل رودخانه دوراهی دیزین دو سرنشین این خودرو توسط عوامل راهداری گچسر از آب بیرون کشیده و نجات یافتند.







 
تهران - انفجار مهیب در یک مرکز تجاری در نسیم شهر
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایرنا، سرپرست آتش نشانی شهر نسیم‌شهر گفت: در پاساژ بهادر، خیابان ۱۴ متری چمران حادثه انفجار گاز ال پی جی موجب مصدومیت ۵ نفر شد.

علی محمدی در این خصوص اظهار داشت: پنجشنبه شب در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در خصوص انفجار گاز ال پی جی در یک واحد ساختمانی واقع در ۱۴ متری شهیدچمران جنب کوچه ابن سینا اکیپ آتش نشانی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شد.

وی افزود: انفجار فوق منجر به حریق و تخریب بخشی از ملک در طبقه دوم گردید و موجب مصدومیت ۵ تن (یک شخص و چهار تن از دانش آموزان آموزشگاه همجوار) شد.

سرپرست آتش نشانی نسیم شهر ادامه داد: بعد از اعلام حادثه بلافاصله عوامل اورژانس هم در محل حضور پیدا کرده و مصدومان حادثه تحویل عوامل اورژانس گردید.

محمدی گفت: حال عمومی مصدومین خوب گزارش شد و حریق هم توسط نیروهای سازمان به سرعت اطفاء و مانع سرایت آن به ملک‌های همجوار گردید.
 

خراسان رضوی - درگیری مسلحانه اراذل‌‌ و‌‌ اوباش در مشهد با ۲۸ مصدوم‌
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: در درگیری اراذل‌ و‌ اوباش، ۱۹ نفر از شهروندان، ۸ نفر از طرفین نزاع مسلحانه و یک مأمور پلیس زخمی شدند.

بر اساس گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد نگهبان اظهار داشت: چند روز قبل، نیرو‌های انتظامی بخش احمد‌آباد گزارشی از تیراندازی خونبار عاملان نزاع مسلحانه دریافت کردند که برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه، لوله‌های سلاح را به سوی مردم گرفته بودند. به همین دلیل بلافاصله اولین گروه گشت انتظامی عازم میدان لاله شد، اما وحشت‌آفرینان شرور، به طرف خودروی پلیس نیز آتش گشودند و یکی از افسران فراجا را هم هدف اصابت گلوله قرار دادند و 19 نفر از شهروندان و 8 تن از طرفین نزاع مسلحانه خونبار با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای از سلاح‌های وینچستر و دولول نقش بر زمین شده بودند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، گروهی از افسران ورزیده پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مشهد به‌سرپرستی سرهنگ مهدی کسروی (رئیس پشتیبانی و عملیات پلیس پاوا) به طرف مُلک‌آباد حرکت کردند؛ با انتقال مجروحان به مراکز درمانی مشهد، تحقیقات گسترده‌ برای شناسایی عاملان وحشت‌آفرینی و تیراندازی‌های خونبار آغاز و با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد که نزاع  مذکور فقط به‌خاطر ادعای ایجاد مزاحمت برای یک دختر جوان شکل گرفته است.

سردار نگهبان عنوان کرد: با دستور سردار سرتیپ محمد‌کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی) برای برخورد مقتدرانه با عوامل ناامنی و اخلال در نظم و امنیت عمومی، بی درنگ گروه عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی وارد عمل شدند و در کمتر از 24 ساعت 18 تن از متهمان به شرارت و ایجاد رعب و وحشت را در چندین عملیات ضربتی و غافلگیرانه در نقاط مختلف شهر مشهد به دام انداختند و یک نفر دیگر از آنان را هم در منطقه مُلک آباد دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: بررسی‌های مقدماتی نشان داد وقتی ادعای ایجاد مزاحمت جوانی به نام «علیرضا-و» برای دختری از طرف‌های مقابل بازگو می‌شود دو تن از آنان با شمشیر و قمه به سوی آن جوان حمله می‌کنند و او را درون یک خواربار فروشی هدف ضربات هولناک شمشیر قرار می‌دهند. دقایقی بعد با انتقال پیکر مجروح این جوان به بیمارستان؛ یکی از اطرافیان نزدیک آن پسر که متوجه ماجرا شده بود گروهی از نزدیکانش را فرا می‌خواند. بدین ترتیب با حضور تعدادی از طرف‌های مقابل نزاع مسلحانه خونبار در حالی آغاز می‌شود که آن‌ها برای ایجاد رعب و وحشت به سوی شهروندان تیراندازی می‌کنند.

وی افزود: در این نزاع مسلحانه 19 تن از شهروندان بی گناه و 8 تن از طرف‌های نزاع هدف گلوله قرار گرفتند؛ در این عملیات گسترده، 3 قبضه سلاح شکاری وینچستر و دولول نیز کشف شد و 5 فروشگاهی که عاملان شرارت از آن مکان‌ها برای وحشت آفرینی و درگیری استفاده کرده بودند نیز با دستور مقام قضائی پلمب شد.

سردار نگهبان ادامه داد: در این نزاع خونبار، دو انگشت یکی از عوامل نزاع با اصابت ضربه شمشیر قطع شده است و یکی از افسران نیروی انتظامی هم که از ناحیه چشم هدف گلوله قرارگرفته بود در مرکز درمانی به سر می‌برد؛ خودروی فرماندهی بخش احمد آباد نیز با اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای تخریب شده است.


خوزستان - لحظه انفجار پیکان وانت در جایگاه سوخت بندر ماهشهر
جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ویدئویی از لحظه انفجار یک پیکان وانت در جایگاه سوخت c.n.g بندر ماهشهر را مشاهده می‌کنید.
 

غرق شدن ۲ نفر از عوامل یک سریال سر صحنه فیلمبرداری
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: ۲ نفر از عوامل فیلمبرداری سریال رویای نیمه شب در رودخانه بهمنشیر آبادان غرق و جان باختند.

بر اساس گزارش تسنیم، علی احمدیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان، اظهار داشت: وقوع حادثه غرق شدن 2 جوان حدود 21 و 30 ساله به آدرس روستای مقیطیه به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله گروه غواصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان به محل حادثه اعزام شدند و پس از رسیدن عملیات امداد و نجات را آغاز نمودند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: غواصان سازمان آتش نشانی شهرداری آبادان پس از جستجو دقیق و مهارت فنی در محل حادثه توانستند جسد هر 2 نفر را از آب خارج کنند و تحویل عوامل اورژانس دهند.

علی شیروانی و وحید یوسفی 2 نفر از عوامل سریال نیمه شب در رودخانه بهمنشیر و هنگام ساخت این فیلم غرق و جان خود را از دست دادند.


سمنان - تصاویر دیدنی از آب تنی یک قلاده خرس قهوه‌ای
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - بر اساس گزارش ایسنا، تصاویری از آب تنی یک قلاده خرس قهوه‌ای در یکی از آبشخورهای محیط زیست استان سمنان توسط اداره کل محیط زیست استان منتشر شد.

این تصویر خرداد ماه به کمک دوربین‌های تله‌ای تهیه شده‌اند که توسط محیطبانان و همیاران محیط زیست در منطقه کار گذاشته شده بودند.

پارک ملی صیدوا در گذشته جزو منطقه حفاظت‌شده پرور در شمال بخش شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر بود که در سال ۱۳۹۴ جدا شد و به پارک ملی صیدوا ارتقا یافت. گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی در این منطقه وجود دارد. طبق آخرین مشاهده‌ها حضور پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، آهو، کل و بز، قوچ، میش، انواع سگ‌سانان و گربه‌سانان، خزندگان و پرندگان در مناطق حاشیه جنوبی البرز از جمله در این پارک ملی به ثبت رسیده است.
 

سیستان و بلوچستان - آیا بخار برخاسته از تفتان نشانه فعالیت آتش‌فشان است؟
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - گاه و بی‌گاه تصاویری از فعالیت قله آتشفشان تفتان در سیستان و بلوچستان خبرساز می‌شود.

خروج گاز و بخار از دهانه آتش‌فشان نیمه فعال تفتان از آخرین روزهای اردیبهشت باعث نگرانی مردم منطقه در سیستان و بلوچستان شده است.

یک عضو هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان (زاهدان) در این باره به همشهری گفت: «همانطور که می‌دانید آتشفشان تفتان فعال نیست و فعالیت آن گاهی اوقات صورت می‌گیرد.»

وی ادامه داد: «نزولات الهی تاثیر مستقیم بر روی فعالیت کوه آتشفشان دارد و امسال نیز بارندگی بسیاری در این منطقه اتفاق افتاد. بنابراین، افزایش بخاراتی که از دهانه آتشفشان خارج می‌شود، خودش گویای این مسئله است.»


فارس - پایان اسارت دختر جوان در دخمه گروگانگیر
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فردی ۳۰ ساله که دختری جوان را در شیراز ربوده و در یکی از بخش‌های اطراف شیراز حبس کرده بود، با اقدام موثر و به موقع پلیس شناسایی و دستگیر شد.
 
سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس روز  جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فردی هفتم فروردین ماه امسال با تهدید اسلحه وینچستر در یکی از خیابان‌های شهر شیراز یک سواری پراید متعلق به مردی جوان را سرقت کرد و متواری شد. این سارق متواری که هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بود، بیست و چهارم اردیبهشت ماه در یکی از محله های شهر شیراز دختری ۲۰ ساله را به دلیل اختلافات قبلی ربود و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

وی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس اگاهی استان در ادامه پیگیریِ پرونده ، روز گذشته با اقدامات فنی از محل اختفای متهم مطلع شدند و با هماهنگی مرجع قضایی، سریعا به محل اختفای متهم که در یکی از شهرستان‌های اطراف شیراز بود مراجعه و متهم را دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: در بررسی های تکمیلی مشخص شد متهم از اراذل و اوباش سطح یک و دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت مسلحانه، خرید و فروش مواد مخدر، نزاع دسته جمعی، قدرت نمایی با سلاح سرد، ایراد ضرب و جرح عمدی و تهدید و تمرد نسبت به مامورین است.

حبیبی با بیان اینکه در پیگیری بعدی دختر ربوده شده در یکی از بخش‌های اطراف شیراز به صورت صحیح و سالم آزاد و تحویل خانواده‌اش شد، گفت: در بازرسی از منزل متهم، یک قبضه اسلحه وینچستر و سواری پراید مسروقه کشف شد.

وی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.


مازندران - قتل هوادار استقلال تکذیب شد
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - فرمانده انتظامی قائم شهر از شناسایی و دستگیری ۲ عامل درگیری و چاقوکشی در یک مجتمع تجاری در این شهرستان خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو، سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از شناسایی و دستگیری دو عامل درگیری و چاقوکشی در یک مجتمع تجاری خبر داد و گفت: برخلاف اخبار و شایعات در شبکه‌های اجتماعی معاند تاکنون هیچگونه قتلی در شهرستان گزارش نشده و این حادثه نیز ارتباطی با مسابقات لیگ برتر نداشته است.

وی ادامه داد: این حادثه در یک واحد صنفی عرضه اغذیه در یک مجتمع تجاری نیمه تعطیل اتفاق افتاده و موضوع در دست پیگیری است.

دقایقی پس از دیدار تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران تصاویری در برخی کانال‌های هواداری استقلال و صفحات اجتماعی مبنی بر قتل یکی از هواداران تیم مهمان در درگیری بین هواداران منتشر شد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این خبر صحت ندارد.


مرگ دلخراش سرنشین خودروی سواری میان شعله‌های آتش در ساری
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - رئیس پلیس راه مازندران گفت: راننده خودروی سواری پژو پارس در میان شعله‌های آتش در محور ساری به قائمشهر جان باخت.
 
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۲ امروز(سه شنبه ۸ خرداد) یک خودرو سواری در کیلومتر چهار ساری به قائمشهر به دلیل سرعت غیرمجاز و ناتواتی راننده در کنترل خودرو به گاردریل برخورد کرد و پس از واژگونی بلافاصله دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: با وجود امداد مردمی و تلاش‌های آتش نشانان حاضر در صحنه حادثه، فوت یکی از سرنشینان خودرو در اثر شدت سوختگی تایید شد.


همدان - آئین شکرگزاری سرریز شدن سد اکباتان
سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - در پی بارندگی‌های اخیر در استان همدان و سرریز شدن سد اکباتان که با حجم مخزن ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب یکی از منابع مهم تامین آب استان همدان است، آئین شکرگزاری و نماز شکر در محل این سد برگزار و اقامه شد.








نظر شما