شناسهٔ خبر: 66825413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عبدالعزیز الخلیفی:

قطر خواهان روابط مثبت افغانستان با جهان است

عبدالعزیز الخلیفی در دیدار با مولوی عبدالکبیر گفت دولت قطر میخواهد نقش مثبت را در روابط افغانستان با جهان و تقویت آن، ایفا نماید.

صاحب‌خبر -

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء اعلام کرد که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر دولت در امور خارجه کشور قطر و هیأت همراه اش دیدار نمود.

در این دیدار که فیصل الحنزب، نماینده خاص وزارت امور خارجه قطر نیز حضور داشت، ابتدا وزیر دولت در امور خارجه کشور قطر  با اشاره به روابط قطر و افغانستان، گفت که دولت قطر میخواهد نقش مثبت را در روابط افغانستان با جهان و تقویت آن، ایفا نماید.

وی گفت که اشتراک طالبان در نشستی که قرار است از سوی ملل متحد در قطر برگزار گردد، مفید است و امیدواریم که نتایج خوبی را در قبال داشته باشد.

به گفته وی نظر قطر این است که نشست قریب الوقوع در پیوند به افغانستان بدون اشتراک هیأت حکومت  سرپرست افغانستان نتیجه ندارد.

وی افزود که قطر به خاطر رفاه افغانستان در کنار آن قرار دارد و تلاش می‌کند این کشور بیشتر پیشرفت نماید.

وزیر دولت قطر گفت که کشورش بر اساس اولویت های افغانستان به کمک های بشری به افغانستانی ها و پروژه های انکشافی ادامه می‌دهد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت: امید است سفر شما سبب بهبود هرچه بیشتر مناسبات میان افغانستان و قطر گردد.

عبدالکبیر ضمن تشکر از کمک های قطر با افغانستان و تاکید بر تداوم آن، گفت که قطر و سایر کشورها در خصوص ساخت زیربناها و شاهراه ها و سایر پروژه های بزرگ، کمک و سرمایه گذاری نمایند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت: اینکه سازمان ملل به میزبانی قطر در رابطه به افغانستان نشست برگزار می کند، به این معنا است که قطر و سازمان ملل، افغانستان را از یاد نبرده اند و برای شان ارزش خاص دارد.

وی گفت که اگر شرط های طالبان پذیرفته شود، در نشست آینده قطر اشتراک موثر خواهد داشت و تاکید کرد که ملل متحد باید خواست های حکومت سرپرست را مدنظر قرار دهد و امید است که نشست دوحه فرصت تعامل خوب میان افغانستان و جهان را به وجود آورد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که در موجودیت یوناما نیاز به تعیین نماینده خاص نیست؛ وی افزود که حکومت سرپرست عفو عمومی را اعلان کرده و با استفاده از آن، صدها تن از مقامات سیاسی، مسئولین امنیتی، وزرا، والیان، اعضای مجلس نمایندگان و سایر اراکین بلندرتبه پیشین به کشور برگشته اندو اکنون در افغانستان در امنیت و آرامش زندگی دارند.

مولوی عبدالکبیر گفت که طالبان خواستار تعامل مثبت با جهان در فضای احترام متقابل است و توقع می رود که در این خصوص در نشست آینده دوحه، گام های مثبت برداشته شود.

نظر شما