شناسهٔ خبر: 66823670 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فرودی شبیه به سقوط در بانکوک

شمار زیادی از مصدومان سانحه هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی سنگاپور، از ناحیه مغز و ستون فقرات به شدت آسیب دیده‌اند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک و به نقل از رویترز، دست کم ۲۰ نفر از مسافران و خدمه بوئینگ ۳۰۰-۷۷۷ متعلق به خطوط هوایی سنگاپور که به‌دلیل افتادن در چاله هوایی و تکان‌های شدید، مجبور به فرود اضطراری شد، به جراحی مغز و ستون فقرات نیاز پیدا کردند!

این هواپیمای ساخت آمریکا، سه‌شنبه هفته گذشته فرودگاه «هیترو» لندن را به مقصد سنگاپور ترک کرد و در میانه راه به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی وخیم و افتادن در چاله‌های هوایی، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بانکوک شد. در این سانحه یک نفر جان باخت و رسانه‌های محلی در آن برهه شمار مصدومان را دست کم ۳۰ تن اعلام کردند.

حالا پس از گذشت چند روز از این سانحه، گزارش‌ها حاکی از آن است که چندین تن از مسافران و خدمه به دلیل تکان‌های شدید و برخورد به سقف هواپیما، با ضرباتی که به مغز و ستون فقرات آنها وارد شده است، به جراحی نیاز مبرم دارند.

در این پرواز یک تبعه ۷۳ ساله انگلیسی جان باخت و در مجموع ۱۰۴ نفر مصدوم شدند. این هواپیما در مجموع ۲۱۱ مسافر و ۱۸ خدمه داشت.

مدیر بیمارستان Samitivej Srinakarin بانکوک گفته است که پزشکان این بیمارستان در حال مداوای ۶ نفر با صدمات جمجمه و مغز، ۲۲ نفر با صدمات ستون فقرات و ۱۳ تن با شکستگی استخوان هستند. علاوه بر این، سایر مصدومان نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت می‌کنند.

به گفته وی، سن مصدومان بین ۲ تا ۸۳ سال نوسان دارد البته هچکدام از بیماران بخش مراقبت‌های ویژه، با خطر مرگ روبه‌رو نیستند اما برخی از آنها به شدت آسیب دیده‌اند. تاکنون ۱۷ جراحی شامل ۹ عمل ستون فقرات و هشت فقره جراحی‌های متفرقه صورت گرفته است و هنوز چندین نفر به جراحی نیاز دارند.

وی همچنین گفته که هنوز نمی‌توان تشخیص داد که برخی مصدومان دچار معلولیت مادام‌العمر خواهند شد یا نه اما پزشکان در حال بررسی و معاینه واکنش عضلات پس از جراحی هستند

نظر شما