شناسهٔ خبر: 66823402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین عبادی سیاسی نمازجمعه دزفول

پیوند عاطفی ملت ایران با رییس جمهور شهید

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز شهادت آیت الله رییسی و همراهان را واقعه‌ای بسیار تلخ و غیرقابل باور خواند و گفت: مردم ایران با حضور پرشور خود در آیین تشییع پیکر آیت الله رییسی با ایشان پیوند عاطفی برقرار کردند.

صاحب‌خبر -

پیوند عاطفی ملت ایران با رییس جمهور شهید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام محمدنبی موسوی فرد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر بیان کرد: آیت الله رییسی در طول خدمت در قلب مردم وارد شد و ملت در سوگ از دست دادن ایشان به سر و صورت زدند و پیوند عاطفی با او برقرار کردند.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رییسی همواره خود را در محضر خداوند متعال می‌دید، افزود: مردم ایران با حضور خود در آیین‌های تشییع و خاکسپاری شهدا از آنها قدرشناسی کردند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه مردم ایران مردمی فهیم و قدرشناس هستند، بیان کرد: کسی که برای خدا کار می‌کند جان‌ها متوجه خدمات او می‌شوند همانگونه که برای آیت الله رییسی و همراهان دعا‌های مختلف نظیر توسل و زیارت عاشورا خواندند.

وی با اشاره به حضور پرشور و میلیونی مردم در آیین‌های تشییع پیکر آیت الله رییسی و همراهان در شهر‌های مختلف افزود: با توجه به این قدرشناسی مردم، مسوولان باید از فرصت خدمت به خوبی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خداوند به خدمت پاداش زیادی می‌دهد، اظهارکرد: کسی که مشکلات مردم را رفع می‌کند مجاهد فی سبیل الله است و محبوب خداوند متعال می‌شود.

وی با بیان اینکه آنها که زیست شهادت گونه دارند باید پاداش خود را بگیرند، افزود: انسان‌های مومن به دنبال خدمت به مردم هستند و خود را برای رها شدن از اسارت جهنم دنیا فدا می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه شهادت، خون شرافت را در رگ‌های مردم به حرکت در می‌آورد، گفت: ملت ایران در ۴۵ سال گذشته بی وقفه شهید پرورش دادند و شهیدان زیادی تقدیم کردند.

امام جمعه اهواز با اشاره به هشت بار سفر آیت الله رییسی به خوزستان اظهارکرد: رییس جمهور شهید سفر کرد تا دل مشغولی‌ها و گره‌های مردم را بداند و آنها را برطرف کند.

وی با اشاره به خدمات شهید آیت الله رییسی افزود: رییس جمهور شهید خستگی ناپذیر بود و در دفاع مقدس شب و روز دوید و در جنگ اقتصادی نیز حتی روز تعطیل در جلسات فشرده به میان مردم آمد.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: آیت الله رییسی با حضور در عرصه انتخابات در شرایطی بسیار دشوار پا به میدان مین کامل و ترکیبی گذاشت و اگر سال ۹۶ پیروز انتخابات میشد شرایط کشور به مراتب بهتر از امروز بود.

وی افزود: آیت الله رییسی همزمان با عبور از میدان مین، اخلاق را با سیاست پیوند زد و با مردم ارتباط داشت و توانست در دل مردم رسوخ کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امت اسلام ۴۵ سال پای انقلاب ایستاده‌اند، اظهارکرد: مردم ایران آزمون سربلندی خود را دادند و همچنان آماده دفاع از نظام و انقلاب اسلامی تا پای جان هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی، رییس جمهوری در تراز و کم ادعا بود، افزود: رییس جمهور شهید هرگز نگفت اختیارات من کم است و حرفی از رفراندوم و اصلاح قانون اساسی نزد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه آیت الله رییسی هرگز علیه رقیبان و کینه توزان سیاسی اقدامی نکرد، گفت: رییس جمهور شهید نیک میدانست که زمان خدمت بسیار کوتاه است لذا به دنبال دنیا نبود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول اظهارکرد: مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کردند و الگوی مردم غزه شدند.

وی افزود: دشمن بعثی به دزفول فقط موشک نمی‌زد بلکه با پرتاب خمپاره آرامش شهر را گرفته بود و مردم این شهر فوج فوج به شهادت می‌رسیدند.

حجت الاسلام موسوی فرد با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول گفت: این روحانی در ایام موشک باران به مردم دزفول روحیه می‌داد و نقش برجسته‌ای در مقامت این شهر داشت.

وی ادامه داد: دختربچه هفت ساله دزفولی قبل از خواب حجاب می‌کرد تا مبادا هنگام بمباران و شهادت پیکر او بی‌حجاب از زیر آوار خارج شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حضور بیش از ۳۰ مدیر استانی در مصلای امام علی (ع) دزفول و برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به سوالات مردم این شهرستان گفت: مسوولان استانی برای خدمت به مردم دزفول در مصلای این شهر حاضر شده‌اند و مسائل مردم را تا آخرین نفر بررسی می‌کنند.

وی افزود: بنده نیز در تمام روز‌های هفته بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد رضوان آخرآسفالت اهواز و در روز‌های جمعه در مصلای اهواز درخدمت مردم هستم.

حدود ۳۰ مدیرکل استان خوزستان امروز جمعه بعد از نماز عصر در مصلای امام علی (ع) دزفول میز خدمت برپا کردند و به سوالات مردم این شهر پاسخ دادند.

 

 

نظر شما