شناسهٔ خبر: 66821782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام؛

۶۴۹ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنعتی و تولیدی در ایلام صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در دولت سیزدهم تعداد ۶۴۹ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری ۱۷۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالی با اشتغالزایی بیش از ۱۱ هزار نفر اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۶۴۹ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنعتی و تولیدی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۷۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۴۵۱ هزار ریال با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۷۴۶ نفر اجرایی شده است.

وی افزود: در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز صدور ۱۲۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۴۷ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۶۱ هزار ریال با اشتغالزایی ۳ هزار و ۷۸۰ نفر انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: همچنین در دولت سیزدهم تاکنون ۴۸ واحد صنعتی استان احیا و ۳۷ واحد صنعتی هم افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی و آغاز به کار واحد‌های تولیدی در تمام شهرستان‌های ایلام، از جمله ۸ طرح بزرگ صنعتی مانند پتروپالایش دهلران، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، فولاد زاگرس ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ... با زمینه اشتغال ۳ هزار نفر، که همه این واحد‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد بوده و ۳ طرح بزرگ از آنها در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرحیمی اضافه کرد: اعتباری معادل ۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ جهت سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی پرداخت شده که این روند از این محل هم اکنون نیز در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه ورود هلدینگ‌های بزرگ به سرمایه گذاری در استان از جمله هلدینگ شستا برای اولین بار بوده که طرح تولید کاغذ سنگی از کربنات کلسیم را در استان آغاز و در سال جاری به بهره برداری می‌رساند.

وی عنوان کرد: ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸۰ هزار میلیارد ریال و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال بوده و ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ واحد راکد محسوب می‌شود.

نظر شما