شناسهٔ خبر: 66820117 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمجید از حکم دادگاه نیجریه در تأیید استفاده از حجاب

مجمع والدین مسلمان مدرسه عبادان و موسسه نگرانی حقوق مسلمانان در نیجریه از حکم دادگاه عالی ایالت اویو که استفاده از حجاب برای دانش‌آموزان دختر در این مدرسه را تأیید کرد، تمجید کردند.

صاحب‌خبر -

 تمجید از حکم دادگاه نیجریه در تأیید استفاده از حجاب

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وبگاه تریبیون آنلاین در گزارشی به واکنش انجمن اولیا و مربیان و نهاد‌های مردمی در نیجریه به حکم دادگاه به نفع دانش‌آموزان محجبه پرداخت.

در این گزارش آمده است: مجمع والدین مسلمان مدرسه بین‌المللی موسوم به "عبادان" و همچنین موسسه "نگرانی حقوق مسلمانان" در نیجریه از حکم روز چهارشنبه دادگاه عالی ایالت اویو در این کشور را که استفاده از حجاب توسط دانش‌آموزان دختر در این مدرسه را تأیید کرد، تمجید کردند.

این مجمع، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای توسط الحاجی عبدالرحمن بالوگون، رئیس مجمع، این حکم را پایانی به یاد ماندنی برای "مبارزه طولانی بین آزادی بیان مذهبی و تعصب تحت عنوان سکولاریته" توصیف کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: " این پیروزی گواهی بر این مدعاست که خداوند همیشه با کسانی است که در راه حق ایستاده اند. این حکم همچنین گواهی در این باره است که دادگاه همچنان آخرین امید مردم عادی محسوب می‌شود. "

این بیانیه می‌افزاید: "ما این پیروزی را با کمال احترام می‌پذیریم. این حکم با شش سال تأخیر صادر شد. کوچکترین دختر دانش‌آموز ما که در این مبارزه حضور داشت، اکنون سال آخر تحصیلش را طی می‌کند. با این حال، این یک پیروزی شیرین بر باطل و ظلم است. "

نظر شما