شناسهٔ خبر: 67460204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کشمکش داخلی در اسرائیل پس از آزادسازی 50 اسیر فلسطینی

صاحب‌خبر -

شفقنا-اقدام اسرائیل در آزادسازی 50 اسیر فلسطینی از جمله دکتر محمد ابوسلمیه مدیر مجتمع پزشکی الشفاء در غزه موجب بروز کشمکش میان رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، ابوسلمیه پزشک معروف فلسطینی است که در سال 2007 میلادی سمت مدیریت بیمارستان النصر را بر عهده گرفت، سپس در سال 2015 میلادی مدیر بیمارستان الرنتیسی شد و پس از آن در سال 2019میلادی  مدیر بیمارستان الشفاء شد که در 23 نوامبر 2023 میلادی به دست نیروهای اسرائیلی به اتهام همکاری با حماس بازداشت شد.

به گفته منابع اسرائیلی، ارتش این رژیم صبح امروز دوشنبه حدود 50 اسیر را که به شرق منطقه القراره در خان یونس در جنوب نوار غزه رسیده بودند، آزاد کرد.

سخنان ابو سلمیه پس از آزادی

ابو سلمیه پس از آزادی در مصاحبه با خبرنگاران از جزئیات دستگیری خود، شرایط زندان‌ها و بازداشتگاه‌های اسرائیل و رنج‌های زندانیان گفت.

وی اظهار داشت اسیران شرایط غم‌انگیزی را در زندان‌های اشغالگران سپری می‌کنند که مردم فلسطین از سال 1948 شاهد آن نبوده‌اند، همه اسیران از توهین‌های فیزیکی و کمبود آب و غذا رنج می‌برند، مقاومت باید کاری برای آزادسازی اسرا انجام دهد.»

این پزشک فلسطینی تصریح کرد: «برخی از اسرای قدیمی که بیشتر از 20 سال در زندان سپری کرده‌اند، به شهادت رسیده‌اند، اشغالگران اکنون همه را از جمله کادر درمان را بازداشت می‌کنند.»

بن‌گویر: این یک اهمال‌کاری امنیتی است

در حالی که سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که آزادی مدیر مجتمع الشفاء به همراه افراد دیگری که در جریان جنگ غزه دستگیر شده‌اند به دلیل پر بودن زندان‌ها بوده است، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت آزادی مدیر بیمارستان الشفاء در غزه و آنچه او به عنوان ده‌ها خرابکار دیگر یاد کرده است، «سهل‌انگاری امنیتی» است.

وی تاکید کرد: نتانیاهو و گالانت و رئیس شاباک باید مانع از اعمال سیاست مستقلی شوند که در تعارض با سیاست کابینه است.

لاپید: اتهام‌زنی‌ها درباره آزادی ابوسلمیه یک اختلال کارکردی در کابینه است

«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون اسرائیل گفت: تبادل اتهامات درباره آزادسازی مدیر بیمارستان الشفا نشانگر تداوم اهمال‌کاری و اختلال کارکردی در کابینه نتانیاهو است.

نتانیاهو: تحقیقات انجام می‌شود

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم برای آزادی اسرای فلسطینی پس از بحث و گفتگو در دادگاه عالی در مورد دادخواستی علیه بازداشت آنها در اردوگاه سدی‌تمان در نقب صورت گرفته شده است.

او توضیح داد :هویت اسرای آزاد شده به طور مستقل توسط مقامات امنیتی بر اساس ملاحظات حرفه‌ای آنها تعیین می‌شود.

نتانیاهو گفت که دستور داده تا تحقیقات فوری درباره آزادی اسرای فلسطینی از غزه آغاز شود.

گالانت: آزادی اسرای امنیتی از اختیارات شاباک و سازمان زندان‌هاست

دفتر «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، پس از انتقادات از آزادی اسرای فلسطینی اعلام کرد: اقدامات و رویه‌های حبس «زندانیان امنیتی» و آزادی آنها جزء اختیارات شاباک سازمان زندان‌هاست و نیازی به موافقت وزیر ندارد.

متن این گزارش در الجزیره

نظر شما