شناسهٔ خبر: 66817995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در پی شهادت ریئس جمهور و هیات همراه؛

ایلام غرق در حزن و ماتم شهید جمهور

ایلام در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراهش غرق در حزن و ماتم فرو رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش به تیتر اول رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده و از همه مهمتر کشور را در ماتمی عمیق فرو برده است.

رئیس جمهوری که قرار بود در جلسه هیات دولت شرکت کند اما حالا هیات ها دسته دسته برای او عزاداری می کنند.

در استان ایلام نیز همانند سایر نقاط کشور سیاه پوش شده و شهر غرق در حزن و ماتم شده است.

در نقاط مختلف استان نیز در دور دست ها، روستاها و شهرها، پیر و جوان، زن و مرد هرکس به سبک و سیاق محلی خودش برای رئیس جمهور فقید علم غم برافراشته است.

از مویه و شیون زنان کورد و لر که ذهن را به روزهای دفاع مقدس و تشیع شهدا می برد تا عزاداری های مخصوص عرب های بخش دشت عباس که پرچم های طوایف را بلند کرده و با یزله های حماسی برای خادم الرضا خیمه های عزا را بنا نهاده‌اند.

عزاداری ها فقط محدود به مردم ایلام و ایران نیست، بلکه شیوخ و بزرگان عشایر عراقی نیز خود را به مراسم عزاداری رئیس جمهور شهید رساندند و خود را در غم مردم استان شریک کردند.

شیخ عراقی که خود را به ایلام رسانده  گفت: به نمایندگی از عشایر استان واسط عراق آمده‌ام که به مردم ایران شهادت آیت الله رئیسی و همراهان را تسلیت عرض کنم و به آنها بگوییم ما در کنار کشور دوست و برادر خود ایران هستیم.

زنان ایلامی نیز با تشکیل اجتماعی بزرگ در مصلی ایلام یاد و خاطره رئیس جمهور شهید را گرامی داشتند و شیون کنان برای خادم ملت عزاداری کردند.

خانم کاظمی با حضور در اجتماع زنان عزادار ایلامی در مصلی  گفت: یقینا هر مسلمانی خبر شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه را بشوند قلبش به درد خواهد آمد، مردی که پای مردانگی خود و پای عهدی که با خدای خود برای خدمت به مردم ایستاد.

مادران دهلرانی نیز با مویه سوزناک، که برای بزرگان و دلیرمردان خود می‌خواندند که گویا جگر گوشه خود را از دست داده‌اند برای خادم الرضا عزاداری کردند.

خانم عباسی با حضور در اجتماع زنان عزادار گفت: من داغ عزیز زیاد دیده‌ام، پدر، مادر، خواهر و برادر و خبر شهادت آیت الله رئیسی نیز همانند آنان غم انگیز و شوکه کننده بود.

این پایان عزاداری ها نیست و مردم همچنان خودجوش در حال برنامه ریزی برای برپایی مراسمات عزاداری برای خادم ملت و قدرشناسی از زحمت خستگی‌ناپذیر اوست.

نظر شما