شناسهٔ خبر: 66816409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تاریخی‌ترین تشییع امام رضایی‌ها؛

خادم‌الرضا در آغوش امام رضا آرام گرفت

مردم مشهد الرضا در استقبال و میزبانی از پیکر شهید جمهور، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تاریخی‌ترین حضور خود را رقم زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم تشییع و تدفین شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور مردم ایران بعد از ظهر امروز با حضور پرشور و حماسی مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه مشهد مقدس برگزار شد.

تشییع شهید آیت الله رئیسی که با حضور میلیونی زائران و مجاوران امام رئوف از ساعاتی پیش در میدان 15 خرداد آغاز شد، به حرم مطهر رضوی رسید تا سید شهیدان و خادم الرضا در جوار امام رضا علیه السلام آرام گیرد.

بعد از تشییع میلیونی و کم سابقه مردم شهیدپرور ایران اسلامی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و خراسان رضوی، پیکر مطهر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از طواف بر گرد مضجع شریف و نورانی حضرت شمس الشموس علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه السلام در رواق دارالسلام و جوار امام رئوف آرام گرفت.

مردم مشهد الرضا(ع) با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، او را تا آرامگاه ابدی خود، بدرقه کردند.

امروز غمگین ترین روز برای مردم مشهد و البته سرتاسر ایران است. همه و همه از شهرها و روستاهای مختلف خود را به مشهد رسانده بودند تا از رئیس جمهور محبوبشان قدرشناسی کنند و به او خسته نباشید بگویند. مردم خراسان آمدند تا روز بدرقه خادم‌الرضا(ع) محبوبِ دل خود را در شهر نور بدرقه کنند تا برگ زرینی از قدرشناسی و قدردانی خود از خدمتگزاران و محروم‌ نوازان را به نمایش گذارند.

تعداد بازدید : 6
<div id="video-display-embed-code_756133" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/758049/756133?width=500&height=333"></script></div>

امروز مشهد عجیب خون گریه می‌کرد

مشهد، امروز محشری بود، امروز مشهد عجیب خون گریه می‌کرد. هیچ شرحی بر این غصه نیست. در مسیر تشییع رئیس جمهور شهید، هیچ لبی نمی‌خندید. همه در جزیره‌ای اندوه به خلوت خویش اشک می‌ریختند و در انتظار پیکر مطهر شهید جمهورشان بودند.

موج مخلصان و ارادتمندان به خادم ملت و یار رهبر، ارادت بی پایان خود را با حضورشان در لنز دوربین‌های عکاسان و فیلمبرداران برای همیشه تاریخ ماندگار کردند.

تعداد بازدید : 3
<div id="video-display-embed-code_756130" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/758049/756130?width=500&height=333"></script></div>

مشهدی ها، ترک، بلوچ، فارس، لر، کرد و همه و همه خودجوش آمده اند و مراسم به صورت مردمی برگزار می شود چون رئیس جمهورشان مردمی بود. هیچ تشریفاتی در کار نیست، هرچه هست کار دلی و مردمی است همه با پای دل آمدند و چشمانی پر از اشک در وداع آخر یاران که فوج فوج مردم داغدار و دل شکسته را چون سیلی خروشان به پیش می‌برد، تا امروز یک بار دیگر «جریان‌ساز» حرکتی شدند که تا قرن‌ها، با پسوند انقلابی گری و وفاداری و قدرشناسی یاد خواهد شد.

م/آرامش خادم الرضا در جوار امام رضا / تاریخی ترین تشییع امام رضایی ها

حضور جمعیت میلیونی در مراسم تشییع

جمعیت میلیونی حاضر در آیین تشییع پیکر شهدای خدمت که از ساعت ها قبل در مسیر اعلام شده در میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت المقدس مشهد حضور داشتند، با اشک دلتنگی و آه حسرت، پیکر پاک رئیس جمهور مجاهد و فقید کشورمان، شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و قائم مقام پیشین آستان قدس رضوی و نیز سردار شهید سیدمهدی موسوی، رئیس تیم حفاظت رئیس جمهوری را در مسیر تعیین شده تا حرم مطهر رضوی مشایعت کردند.

پیر و جوان، زن و مرد، کودک و شیرخوار در این آیین با حضور خود از مشهد و شهرهای دیگر استان و کشور پیکر خادم الرضا علیه‌السلام را تا آغوش امام مهربانی ها همراهی کردند و با ذکر «آمدم ای شاه پناهم بده» بار دیگر عرض ارادت و خلوص را به نمایش گذاشتند.

تعداد بازدید : 3
<div id="video-display-embed-code_756132" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/758049/756132?width=500&height=333"></script></div>

مشهدی ها اعم از زائران و مجاوران، امروز در این آیین بدرقه سنگ تمام گذاشته و حضوری حماسی را در تاریخ مشهدالرضا به یادگار گذاشتند.

توقف کاروان حامل پیکر «شهید جمهور» 

از حوالی ساعت ۱۲ ظهر درحالی که آفتاب به میانه آسمان رسیده بود، سرتاسر خیابان امام رضا علیه‌السلام لبریز از حضور جمعیت عاشقانی بود که با چشم های گریان به صف انتظار می کشیدند و تا لحظه آغاز آیین تشییع، گویی دیگر کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به خیابان امام رضا علیه‌السلام دیگر جایی برای جا دادن جمعیت بیشتر را نداشتند، اما همچنان بر شمار حاضران در این مراسم افزوده می‌شد.

م/آرامش خادم الرضا در جوار امام رضا / تاریخی ترین تشییع امام رضایی ها

کاروان حامل پیکر «شهید جمهور» و همراهانش بارها در مسیر به دلیل ازدحام بسیار زیاد جمعیت، متوقف شد و از حرکت باز ایستاد. حداقل سه میلیون نفر از زائران و مجاوران رضوی در مشهد الرضا، در این مراسم حضور به هم رساندند.

م/آرامش خادم الرضا در جوار امام رضا / تاریخی ترین تشییع امام رضایی ها

پرچم‌های سبز با ذکر «یا رضا» و «یا مهدی» با تصاویری از شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی در دستان میلیون ها شرکت کننده، زیباترین هم‌نشینی خادم و مخدوم را به نمایش گذاشته بود.

دسته‌های عزاداری تا قبل از آغاز مراسم در هر گوشه خیابان های مشهد امام رضا برپا بود و هر کدام از مداحان با نوایی محزون و اندوه فراوان، اوج دل شکستگی جمع را فریاد می زدند و مردم در غم فراق خادمِ مخلص خود بر سر و سینه می‌کوفتند. مردم، اشک حسرت می‌باریدند و از کودک و پیر، مرد و زن، همگی با هر ظاهر و هر عقیده ای به استقبال پیکر سید محرومان می شتافتند.

تعداد بازدید : 8
<div id="video-display-embed-code_756131" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/758049/756131?width=500&height=333"></script></div>

حرم مطهر امام رضا(ع) امروز میزبان خادمی شد که رسم ادب را به جا آورد و با کسب اجازه از آقا کار خود را در دولت آغاز و در روز ولادت آقا به خانه برگشت. روزها و سالهای زیادی یاد و نامش بر زبان ها خواهد بود و گفتمان خدمتی که ایجاد کرد نقشه راهی برای کشور است.

نظر شما