شناسهٔ خبر: 66814933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

الحوثی: آمریکا استاد جنایت است

رهبر انصارالله یمن گفت: عجیب نیست که آمریکایی‌ها جنایات اشغالگران را تکذیب کنند، زیرا آنها حامیان این جنایات هستند.

صاحب‌خبر -

رهبر انصارالله یمن امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی تاکید کرد، «عجیب نیست که آمریکایی‌ها جنایات اشغالگران را تکذیب کنند، زیرا آنها حامیان این جنایات هستند و در جنایت علیه ملت فلسطین شرکت دارند».

 «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت آمریکا اشاره کرد و از ادعای عجیب «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نسل‌کشی نیست، به‌شدت انتقاد کرد.

رهبر انصارالله یمن گفت: کشتار فلسطینیان در مسیرها، هدف قرار دادن تجمعات آنها و گرسنه نگه‌داشتن صد‌ها نفر، از نظر بایدن نسل کشی نیست. تخریب سیستم بهداشتی و ممانعت از ورود دارو، کشتن بیماران و زنده به گور کردن بسیاری از آنها و زیر گرفتن معلولان از نظر بایدن قتل عام نیست. آواره کردن صد‌ها نفر و تعقیب و کشتن آنها در پناهگاه‌ها و هدف گرفتن نانوایی‌ها و چاه‌های آب از نظر بایدن جنایت نیست.

الحوثی گفت: عجیب نیست که جو بایدن آنچه در غزه رخ می‌دهد را نسل‌کشی نداند، زیرا واشنگتن استاد جنایت است و در آن سابقه دارد.

 وی گفت، سکوت درباره جنایات وحشتناکی که دشمن صهیونیستی مرتکب می‌شود اهانت بسیار بزرگی به بشریت است.

او درباره اقدام آمریکا در ایجاد اسکله دریایی موقت در غزه برای هدف ادعایی خود که ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این باریکه است، گفت: بندر شناور آمریکا در نوار غزه پایگاه نظامی است و واشنگتن هنگامی که تجهیزات زرهی و سامانه‌های پدافند هوایی را به این منطقه آورد رسوا شد.

الحوثی گفت: آمریکا می‌خواهد نوار غزه را به زندانی تبدیل کند که یک ورودی از راه دریا دارد که نظامیان آمریکایی بر آن نظارت دارند.

رهبر انصارالله همچنین گفت اعلام وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره بازگشت فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری، «تشدید خطرناک تنش است که در راستای نهادینه‌سازی اشغالگری صورت می‌گیرد».

او در ادامه با اشاره به اقدامات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «هتک حرمت بن‌گویر جنایتکار و ورود غیرقانونی او به صحن‌های مسجد الاقصی را تشدید خطرناک تنش و چالشی برای همه مسلمانان» توصیف کرد.

اقدام اروپایی‌ها در به‌ رسمیت شناختن استقلال فلسطین گام سیاسی مهمی است

الحوثی همچنین اظهار داشت، اعلام سه کشور اروپایی درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین با وجود اینکه رویکرد ناقصی است، اما گام سیاسی مهمی محسوب می‌شود، امیدواریم که تلاش و اقدام میان سایر کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ادامه پیدا کند. اگر سایر کشور‌های اروپایی هم به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین حرکت کنند فشار سیاسی بر دشمن اسرائیلی وارد خواهد شد.

وی گفت، غرب که درباره حقوق گربه‌ها و سایر حیوانات سخن می‌گوید با مشارکتش در جنایات نسل کشی علیه بشریت رسوا شد.

الحوثی خاطرنشان کرد، بیانیه دادستان کل در دادگاه کیفری بین المللی که قربانی و جلاد را برابر دانست قطعنا ناعادلانه است. چگونه دادستان کل مجرمانی، چون «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و وزیر جنگ او را با رهبران فلسطینی که از مسئله و آرمان عادلانه خود دفاع می‌کنند برابر می‌داند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد مسئولیت مهمی بر دوش مسلمانان و برخی کشور‌های عربی است که هنوز به سطح کامل قطع روابط خود با دشمن نرسیده اند.

هیچ رویکرد قوی و صریحی برای حمایت از یمن همچون رویکرد ایران وجود نداشت

وی با بیان اینکه یمن با جمهوری اسلامی ایران در اندوه شهادت رئیس‌جمهور همدردی می‌کند، گفت: ایران به شکل ویژه‌ای در سطح رسمی عربی و اسلامی و در چارچوب رویکرد ثابت و اصولی در کنار فلسطین ایستاد.

الحوثی عنوان داشت: ایران از مسائل امت اسلام و ملت‌های مظلوم از جمله مظلومیت ملت یمن حمایت کرد و هیچ رویکرد رسمی قوی، روشن و صریحی برای حمایت از یمن همچون رویکرد ایران وجود نداشت.

رهبر انصارالله گفت: آقای رئیسی از رهبران اسلامی بود که امت حق دارند به او به خاطر شایستگی‌های بالای اخلاقی و علمی افتخار کنند. آقای رئیسی حامل موضع‌گیری ایران در خصوص مسائل امت بود و با قدرت، رغبت و جرات آن‌ها را اعلام می‌کرد.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی با سایر رهبران سیاسی تفاوت داشت، تصریح کرد: رئیسی به واسطه موضعگیری و اظهارات واضح، آن‌هم بدون اهمیت دادن به فشارهای آمریکا برجسته شد.

الحوثی همچنین گفت: حضور میلیونی در ایران برای تشییع پیکر رئیسی نشان‌دهنده رابطه مثبت او با مردمش است، برخلاف بسیاری از رهبران در سراسر جهان که این‌گونه نیستند.

دامنه انزوای خارجی اسرائیل در حال گسترش است

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت برخی از کشورهای منطقه و جهان در برابر این جنایات گفت: سکوت در برابر جنایات هولناک دشمن اسرائیلی توهین بسیار بزرگی به بشریت تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در مقابل تشدید حملات و جنایات اسرائیل، بیانیه‌ها و نشست‌های عربی کافی نیست و آنچه لازم است مواضع، تصمیمات عملی و گام های جدی است.

سید الحوثی با تأکید بر اینکه مجاهدان غزه با مقاومت زیاد خود تصویری واقعی ارائه کردند که امید به پیروزی را می دهد، ادامه داد: عملیات قهرمانانه مقاومت و موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی گواه بر میزان شکست و ناکامی دشمن اسرائیلی است.

وی خاطرنشان کرد: دامنه انزوای خارجی اسرائیل در حال گسترش است و رسوایی در چهره جنایتکارانه آن در حال افزایش است.

یکی از عملیات‌های نظامی ما در این هفته به سمت دریای مدیترانه انجام شد

سید الحوثی در بخش پایانی سخنانش به ادامه عملیات دریایی نیرو‌های مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در حمایت از غزه اشاره کرد و گفت: در این هفته هشت عملیات با ۱۵ موشک و پهپاد در دریای سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند انجام دادیم.

وی افزود: یکی از عملیات‌های نظامی ما در این هفته به سمت دریای مدیترانه انجام شد. تعداد کشتی‌های مورد هدف تاکنون به ۱۱۹ کشتی مرتبط با دشمنان اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی رسیده است. 

رهبر انصارالله افزود: طی این هفته ۲ فروند پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹» در حریم هوایی استان‌های مأرب و البیضاء سرنگون شد. 

وی تأکید کرد: موضع ما به حمایت از فلسطین ادامه می‌یابد و احساس و آگاهی ما به عنوان یک ملت یمنی از مسئولیت‌پذیری کمرنگ نخواهد شد. همچنین از مردم یمن می‌خواهم که در تظاهرات میلیونی فردا در صنعا و بقیه استان‌ها، حضور گسترده داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما