شناسهٔ خبر: 66814635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پادشاه بحرین: دلیلی برای به تعویق افتادن احیای روابط با ایران وجود ندارد

پادشاه بحرین در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به رفع مشکلات میان این کشور و ایران، بر حمایت کشورش از احیای روابط با تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در دیدار امروز پنجشنبه خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مسکو گفت: ما در گذشته مشکلاتی با ایران داشتیم اما الان هیچ مشکلی وجود ندارد بر این اساس هیچ دلیلی برای به تعویق افتادن عادی‌سازی روابط با ایران وجود ندارد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار بر نزدیک بودن مواضع ۲ کشور روسیه و بحرین درباره بسیاری از مسائل بین‌المللی موجود تاکید کرد.

پادشاه بحرین در ادامه گفت: ما در کل به حسن همجواری با همسایگانمان می‌اندیشیم و بدون شک آن‌ها نیز همین تفکر را دارند. تلاش می‌کنیم میان ما و آن‌ها روابط عادی دیپلماتیک، تجاری و فرهنگی وجود داشته باشد و این بی شک بار دیگر در حمایت شخص شما از این مسئله انجام می‌شود و این مساله مورد استقبال عموم مردم بحرین و نیز شخص بنده است.

آل خلیفه افزود: خدا را شکر در کل روابط میان تمامی کشورها خوب محسوب می‌شود، در خصوص حل مشکلات میان ایران و بحرین نیز می‌دانیم که در واقع مشکلی وجود ندارد و خدا را شکر هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن (احیای روابط) وجود ندارد.

پادشاه بحرین: دلیلی برای به تعویق افتادن احیای روابط با ایران وجود ندارد

دیدار آل خلیفه با پوتین

او در ادامه ضمن درخواست از رئیس‌جمهور روسیه برای حمایت از کنفرانس بین‌المللی صلح منطقه‌ای در بحرین گفت: این کنفرانس بدون حمایت روسیه ارزشی ندارد.

آل خلیفه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار تاکید کرد: هدف از این دیدار تقویت روابط در تمامی زمینه‌های دوجانبه است، همچنین از مهم‌ترین اهداف این سفر مطلع ساختن جناب عالی از نتایج نشست سران کشورهای عربی است.

پادشاه بحرین در ادامه گفت: توافق نظر کاملی در این خصوص وجود داشت که از اجلاس سران بحرین برای یک کنفرانس بین‌المللی صلح فراخوان بدهیم و روسیه اولین کشوری است که جهت درخواست حمایت از این کنفرانس به آن سفر کردم چراکه این کنفرانس بدون حمایت روسیه و کشورهای با نفوذ جهان ارزشی ندارد. امیدوار هستیم با یاری خداوند موفق به برگزاری این کنفرانس در بحرین شویم.

آل خلیفه در ادامه گفت: غزه یکی از مسائل دردناک برای ماست و می‌خواهیم این جنگ امروز و نه فردا متوقف شود تا جان انسان‌های بی‌گناهی که به شدت آسیب دیدند و صدها هزار انسانی که آواره شدند و در کشورشان زیر بمباران‌های مستمر سرگردانند، حفظ شود، ما روی کیفیت و چگونگی کمک به افراد بی‌گناه متمرکز هستیم.

پادشاه بحرین: دلیلی برای به تعویق افتادن احیای روابط با ایران وجود ندارد

دیدار آل خلیفه با پوتین

او در پایان تاکید کرد: برای اولین بار در اجلاس سران کشورهای عربی اتفاق نظر وجود داشت و این مساله شخص مرا خوشحال می‌کند که مسوولیت سال آتی این است که با برادران عربمان مسائلشان را پیگیری کنم و و از حمایت شما بی‌نیاز نخواهیم بود.

نظر شما