شناسهٔ خبر: 66810798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

پیکر شهید جمهور به مشهد الرضا رسید

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهید راه خدمت برای آخرین بار مهمان مردم استان خراسان رضوی شده و در جوار امام رئوف و مهربان به خاک سپرده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیکر پاک شهید ایت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ملت ایران پیش از ظهر امروز به مشهد مقدس رسید.

مردم انقلابی و ولایت مدار مشهد مقدس با حضور چشمگیر خود در مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور محبوب خود در خیابان ها حاضر شده و منتظر رسیدن پیکر پاک رئیس جمهور شهید خود در جمعشان هستند.

مردم خراسان رضوی باحضور گسترده خود در آخرین سفر رئیس جمهور شهید آمده اند تا حماسه‌ای خاطره انگیز در وداع با پیکر رئیس جمهور محبوب خود در تاریخ خراسان رضوی ثبت کنند؛ مردمانی که به خوبی قدر خدمت را دانسته و خدمتگزاران خود را دوست دارند.

قرار است بعد از تشییع میلیونی و کم سابقه مردم شهیدپرور ایران اسلامی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و خراسان رضوی، پیکر مطهر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از طواف برگرد مضجع شریف و نورانی حضرت شمس الشموس علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه السلام در جوار امام رئوف آرام گیرد.

پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سردار سید مهدی موسوی سرتیم حفاظتی پرواز، در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مورد استقبال مسئولان استانی و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران قرار گرفت و پس از آن به خیل مردم شهید پرور و همیشه در صحنه مشهد مقدس در میدان 15 خرداد خواهد پیوست تا این شهیدان را به سمت حرم منور رضوی تشییع کنند.

با موافقت تولیت آستان قدس رضوی پیکر شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب ملت ایران در رواق دارالسلام حرم مطهر امام رضا علیه السلام خاکسپاری خواهد شد.

رواق دارالسلام پایین پای حضرت رضا علیه السلام قرار دارد و این رواق اکنون ورودی اصلی آقایان به روضه منور رضوی است و پیکر شهید آیت‌الله رئیسی قرار است در این رواق و در نزدیکی ورودی به روضه منور رضوی خاکسپاری شده و بدن مطهر ایشان در این مکان آرام گیرد.

این رواق قدیمی‌ترین رواق حرم امام رضا(ع) است که قرن نهم هجری توسط گوهرشاد خاتون احداث شده است.

نظر شما