شناسهٔ خبر: 66810488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یادداشت|

از بیت‌المقدس تا فتح خرمشهرها

جوانان امروز وارثان فردای کشور و انقلاب اسلامی، با نگاه به جوانان دیروز در میدان رزم خرمشهر پیروز خرمشهرهایی هستند که در پیش داریم، شکی نیست جوانان ایران اسلامی در زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و مرزهای عفاف و حجاب قلب امام عصر (عج) را خشنود خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا بکرانی مدرس دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر نوشت:

خرمشهرها در پیش است؛ نه در یک میدان جنگ نظامی، بلکه در یک میدانی که از یک جنگ نظامی سخت‌تر است. مقام معظم رهبری

«آمده‌ایم تا بمانیم؛ جئنا لنبقی»؛این جمله‌ای بود که عراقی‌ها بر دیوارهای شهر خرمشهر نوشته بودند ولی غافل از این بودند که این نگاه نا پاک بیگانگان بود که جوانان ایران اسلامی را بر آن داشت تا با نثار خون خود این شعار بی معنای دیکتاتور بغداد را که نشان تجاوز به تمامیت ارضی ایران را داشت از دیوارهای خونین شهر پاک کردند.

سوم خرداد یاد آور رزم سلحشوران است که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و کوچه‌های خرمشهر را با خون خود برای بازی دوباره کودکان آب و جارو کردند و زندگی دوباره ساکنان این شهر مظلوم را در کنار اروند جاری کردند.

مزین بودن به رمز یا علی ابن‌ابی‌طالب در عملیات بیت‌المقدس، خود قوتی بود در بازوان رزمندگان، آنجا که قهرمان لشکر اسلام خیبر شکنی می‌کرد و یا پشت پهلوان لشکر کفار را بر زمین می‌زد و یا لشکر جهل خوارج را از دم تیغ می‌راند همه و همه این افتخارات قوتی می‌شد در بازوان رزمندگان اسلام.

آری در عقب راندن دشمن غدار از خرمشهر با توجه موانع طبیعی مانند رودخانه‌های پر آب کارون، کرخه کور و اروند و موانع مصنوعی از سوی دیگر، خط پدافندی قدرتمند و تقویت شده عراقی‌ها این رزمندگان انقلاب بودند که در گروه‌های سپاه و ارتش و بسیج از همه این موانع گذر کردند و با هزیمت دشمن بعثی کافر شهر خونین شهر را دوباره به نقشه ایران برگرداند و به دشمن فهماندند که نقشه ایران بدون خرمشهر هرگز ترسیم نمی‌شود.

مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس پیروزی سلحشوران رزمندگان را فریاد می‌زد، آری در نهایت در تاریخ سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان ایرانی پدافند مستحکم دشمن را در هم کوبیدن و وارد خرمشهر شدند و با خون خود جمله عربی جئنا لنبقی را از روی دیوارهای شهر پاک کردند.

فداکاری نیروی هوایی در زدن پل عراقی بر روی اروند رود و بستن راه فرار در عقبه دشمن و رزم بی امان رزمندگان چاره‌ای جز تسلیم ۱۹ هزار و کشته شدن چند هزار از سربازان دشمن که آمده بودند که بمانند و از عاقبت سرکشی به سرزمین شجاعان، سرزمینی که در آن رایحه خوش امام زمان (عج) جاری است غافل بودند.

جوانان امروز وارثان فردای کشور و انقلاب اسلامی، با نگاه به جوانان دیروز در میدان رزم خرمشهر پیروز خرمشهرهای ی هستند که در پیش داریم، شکی نیست جوانان ایران اسلامی در زمینه‌ های علمی، اقتصادی، فرهنگی و مرزهای عفاف و حجاب قلب امام عصر (عج) را خشنود خواهند کرد.

نظر شما