شناسهٔ خبر: 66809997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

شهید آیت الله آل هاشم در پیشگاه ولی زمان مورد تکریم و احترام بود

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کلید واژه‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص آیت الله آل هاشم استفاده کرده اند گفت: این شهید عالیقدر در پیشگاه ولی زمان مورد تکریم و احترام بود.

صاحب‌خبر -

شهید آیت الله آل هاشم یک انسان ویژه بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم در تبریز گفت: از چهار راه می‌توان شخصیت یک فرد را بهتر شناخت که یک راه نگاه ولی زمان در مورد آن فرد است.

وی اظهار کرد: راه دوم بررسی گفته‌ها و نوشته‌های شخص، راه سوم بازخوانی قضاوت و نگاه مردم در مورد شخص و راه چهارم آثار، کارنامه اجتماعی و عملکردی است که شخص از خود در جامعه به جا گذاشته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد شهید آیت الله آل هاشم رهبر معظم انقلاب سه کلید واژه شامل سیدشریف، امام جمعه محبوب  و امام جمعه معتبر را برای وی مطرح کرده اند.

حجت الاسلام محمد حسنی ادامه داد: علاوه بر آن ها رهبر معظم انقلاب برای مراسم تشییع شهید آیت الله آل هاشم حجت الاسلام محمدیان را به عنوان نماینده خویش برای عرض تسلیت به پیشگاه مردم آذربایجان فرستاده اند یعنی اینکه ولی زمان که اینقدر آیت الله آل هاشم را مورد تعظیم، تکریم و احترام قرار می‌دهد پس این انسان و عالم مجاهد یک انسان ویژه ای بود و از شخصیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به ۲ کلیپ از شهید آیت الله آل هاشم که در سطح کشور بازنشر فوق العاده‌ای داشت یادآور شد: این کلیپ‌ها شامل سخنان وی مربوط به اینکه تبریز تنها مرکز استانی است که ۲ امام جمعه شهید سید دارد و سومی هم وی است و دیگر اینکه دعا کنید که عاقبت من به شهادت ختم شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تا کسی خدایی و الهی نباشد و از اتصال حقیقی به خالق برخوردار نباشد چنین آرزویی نمی‌کند.

حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به بیانات راهگشا و سازنده شهید آیت الله آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه و نوشته‌های وی ادامه داد: شهید آیت الله آل هاشم از منظر مردم، امام جمعه مردم‌دار، مردم دوست و عاشق مردم، متواضع، مهربان و خیرخواه، امام همه روز‌های مردم آذربایجان در طول هفته بود و نه شب می‌شناخت و نه روز و به همه جا و همه کس در همه شرایط عشق می‌ورزید.

وی اظهار کرد: به همان مقداری که شما مردم آذربایجان عزادار شهادت وی هستید همه آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مثل شما عزادار بوده و اشک می‌ریزند و دلتنگی کرده و برای وی دعا می‌کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه شهید آیت الله آل هاشم در همه ایران مثل آذربایجان مورد محبت و محبوب مردم بود گفت: برای شناخت درست از یک شخص باید دید چه تحول و اقدام اثرگذاری را به جای گذاشته است.

حجت الاسلام محمد حسنی افزود: شهید آیت الله  آل هاشم در حوزه امامت جمعه بنیانگذار فرهنگ نوینی شد که به مکتب مردم داری آل هاشم معروف شد.

وی یادآور شد: آسمان معنویت، ایمان و ارادت آذربایجان ستارگان فراوانی دارد اما شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم خورشید بی غروب آسمان معنویت و هدایت این خطه است و تا دنیا دنیا است نام وی در همه جای ایران بلند است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از آنجایی که شهید آیت الله آل هاشم یک مومن همراه با عمل صالح بود خدا محبت، عزت و احترام او را نه تنها در بین مردم آذربایجان بلکه در کل ایران و فراتر از کشور قرار داد و در کشور‌های همسایه به وجود او می‌بالند و افتخار می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهید آیت الله آل هاشم اسوه اخلاق، مردم داری، ولایتمداری، جهاد و تلاش بود و کسی است که قریب به همه سال‌های دفاع مقدس را در جبهه‌ها گذراند و سرزمین‌های داغ خوزستان و کردستان به همان مقدار که سرزمین آذربایجان وی را می‌شناسند از وی شناخت دارند.

حجت الاسلام محمدحسنی افزود: آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم برای دفاع از حیثیت، ناموس و ارزش‌های این مملکت جان خود را در دست گرفت و به افتخار شهادت نایل شد.

نظر شما