شناسهٔ خبر: 66809599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۵۵۰ نفر از تایباد برای آیین تشییع شهیدجمهور عازم مشهد شدند

۵۵۰ نفر از مردم شیعه و اهل سنت تایباد برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رییسی وارد مشهد مقدس شد.

صاحب‌خبر -

 

۵۵۰ نفر از تایباد خراسان رضوی برای آیین تشییع شهیدجمهور عازم مشهد شدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای اعزام این مشتاقان شهری و روستایی ۱۳ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده که از این تعداد، ۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل از جامعه اهل سنت شهرستان تایباد است.

مهدی شیردل افزود: باتوجه به تعطیلی سراسری در استان خراسان رضوی، برخی از خانواده های شهرستان تایباد به صورت خودجوش در این مراسم شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: شرکت در مراسم خاکسپاری شهید آیت‌الله رییسی و ادامه دادن راه آن تنها کاری است که می توان برای این بزرگ‌مرد تاریخ انجام داد و همه ما در این راستا وظیفه سنگینی داریم.

شیردل اضافه کرد: با گذشت چهار روز از شهادت آیت الله رئیسی در جای جای منطقه تایباد به ویژه در مناطق تلفیقی، مراسم و برنامه های بزرگداشت این رییس‌جمهور مردمی در حال برگزاری است.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رئیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیین تشییع پیکر آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور قرار است امروز، پنجشنبه (سوم خرداد) در مشهد مقدس برگزار و در حرم امام هشتم (ع) خاکسپاری شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما