شناسهٔ خبر: 66808703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استقرار ۸۰ دستگاه خودرو اورژانس در مشهد ویژه تشییع رییس‌جمهور شهید

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ٨۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس با مأموریت ویژه آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در مشهد مستقر شد. رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ٨۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس با مأموریت ویژه آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در مشهد مستقر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، علی یزدانی افزود: با توجه به برگزاری آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر رئیس جمهور، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، ١۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵۰ دستگاه آمبولانس دولتی و خصوصی و ٢۰ دستگاه موتورلانس برای امدادرسانی به‌موقع به بیماران و مصدومان احتمالی در محل‌های از پیش تعیین شده، مستقر شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن یک بیمارستان سیار نیز در اطراف حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که در این آیین ١۰۰ گروه ٢نفره واکنش سریع در محل‌های معین شده حضور خواهند داشت، گفت: در صورت نیاز افزایش ۵۰ گروه دیگر با ظرفیت ١۰۰ نفر نیز پیش بینی شده تا سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی در این بخش با حضور ١۵۰ گروه واکنش سریع و ٣۰۰ نیروی فعال در این حوزه تقویت شود.

وی با بیان اینکه در بحث ناوگان آمبولانسی و نیروی انسانی اورژانس پیش بیمارستانی از ظرفیت استان‌های مختلف کشور به‌ویژه استان‌های همجوار استفاده شده است، افزود: برای این آیین در صورت نیاز از ظرفیت دیگر استان‌ها نیز به عنوان نیروی معین استفاده خواهد شد.

 یزدانی تأکید کرد: برای ماموریت ویژه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی از ظرفیت آستان قدس رضوی، شهرداری، سازمان نظام پزشکی، جمعیت هلال احمر، اداره کل انتقال خون، آمبولانس‌های خصوصی و دیگر مجموعه‌ها استفاده شده است تا خدمت‌رسانی گروه های واکنش سریع، ناوگان‌های آمبولانسی و بیمارستان سیار به بیماران و مصدومان احتمالی به‌خوبی انجام شود.

نظر شما