شناسهٔ خبر: 66808235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فلسطین پیشنهاد دیگری به شورای امنیت برای عضویت کامل در سازمان ملل ارائه می‌کند

امیرمحمد سهرابی

سفیر فلسطین در اتریش گفت که فلسطین پیشنهاد دیگری را به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر دریافت عضویت کامل این سازمان ارسال کرده و احتمالا طی چند روز آینده نشستی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «صلاح عبدالشافی» سفیر فلسطین در اتریش در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: پس از آنکه ایالات متحده درخواست پیشین فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل برای دریافت عضویت کامل را وتو کرد، فلسطین مجددا پیشنهاد دیگری را به شورای امنیت ارائه داد و نشستی جهت رایزنی در این خصوص طی چند روز آینده تشکیل خواهد شد.

فلسطین در حال حاضر «دولت غیرعضو ناظر» در سازمان ملل است و صرفا می‌تواند در جلسات این سازمان شرکت کند اما حق رای ندارد. مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ ۲۱ اردیبهشت پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به‌عنوان یک «عضو کامل» را به رای گذاشت اما آمریکا وتو کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که این رای‌گیری سطح حمایت جهانی از فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد؛ تلاش و حمایتی که پیشتر توسط ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل وتو شد. لازم به ذکر است که درخواست برای عضویت کامل باید به تایید ۱۵ عضو دائم شورای امنیت و هم‌چنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برسد.

انتهای پیام

نظر شما