شناسهٔ خبر: 66807952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شورای جنگ اسرائیل دستور از سرگیری کار بر روی معامله تبادل اسرا را صادر کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- روزنامه تایمز اسرائیل امروز (پنجشنبه) در گزارش اعلام کرد که شورای جنگ این رژیم به تیم مذاکره کننده دستور داده تا کار بر روی توافق برای آزادی ده‌ها زندانی که توسط حماس و دیگر جناح‌های مسلح فلسطینی در داخل نوار غزه نگهداری می‌شدند را از سر بگیرند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «این روزنامه گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن تأکید کرد “جلسه‌ای در سطح عالی” برای صدور دستور ادامه مذاکرات برا بازگرداندن زندانیان اسرائیلی تشکیل شده است».

طبق این گزارش؛ دور قبلی مذاکرات غیرمستقیم که به میزبانی قاهره برگزار شد، نتوانست به توافق آتش بس در نوار غزه و آزادی زندانیان از جمله پرسنل نظامی دست یابد.

جنگ در نوار غزه از زمان آغاز آن در هفت اکتبر، با میانجی‌گری مصر، قطر و ایالات متحده تنها یک آتش‌بس هفت روزه داشت که بر اساس آن دو طرف درگیر تعدادی اسیر را مبادله کردند و درگیری‌ها در این مدت متوقف شد.

اما روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع ناشناس نوشت که نشست دیشب طولانی، عمیق و حرفه‌ای بود.

این منبع افزود: وزیران پیشنهادات تیم مذاکره کننده با هدف از سرگیری مذاکرات با جنبش حماس و بحث در مورد درخواست آن برای توقف کامل درگیری‌ها در نوار غزه را علی رغم مخالفت رهبری سیاسی با این توافق، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این منابع همچنین اظهار داشتند که وزرای شورای جنگ تصمیماتی اتخاذ کردند که به مذاکره کنندگان فضای بیشتری برای مانور بدهد.

این خبر را در وبگاه روزنامه الشرق الوسط ببینید

نظر شما