شناسهٔ خبر: 66807918 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکری که رئیس‌جمهورِ شهید به وزیر علوم داد

طاهره مرادی

وزیر علوم با بیان اینکه آیت الله رییسی در خصوص اخراج استادان به بنده تذکر جدی داده بود که مراقب باشم حق کسی ضایع نشود، گفت: در همین خصوص سفر کاری به یزد را ناتمام گذاشتم و برای ارائه گزارش و پیگیری دقیق موضوع به تهران برگشتم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در برنامه زنده تلویزیونی "شهیدجمهور" بر اهمیتی که رئیس‌جمهور شهید به حوزه آموزش عالی می‌داد، سخن گفت و گفت: رئیس جمهور فقید به مرجعیت علمی و پیشرو بودن دانشگاه ها تاکید داشتند و معتقد بودند که دانشگاه‌های کشور باید مهارت محور باشند.

وی همچنین ادامه داد: با تاسیس صندوق علوم، تحقیقات و فناوری،درصدی از اعتبارات دولتی پژوهشی دستگاه‌ها به این صندوق اختصاص داده می‌شود تا پژوهش‌های لازم در زمینه رفع مسائل شرکت ها انجام شود. 

وزیر علوم گفت: همچنین با تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در وزازت علوم دولت سیزدهم، حدود ۷۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و واحدهای فناور ایجاد شد که بیشتر برای نخبگان بوده است. 

وزیر علوم ادامه داد: با حساسیتی که رئیس‌جمهور شهید به حوزه علم و پژوهش داشتند، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ۱۱ سال دو بار در این مدت با حضور شخص ایشان برگزار شد و مصوبات خوبی در آن به تصویب رسید. 

وی افزود: پرداخت گرنت پژوهانه و ایجاد یک ردیف بودجه برای حملیت از پژوهشگران مستقل از دیگر مصوبات شورای عالی عتف است که با حمایت ویژه رئیس جمهور شهید عملی شد. 

زلفی گل تاکید کرد: وزارت علوم پیگیر پرداخت فوق العاده ویژه یاوران علمی است. آیین نامه پژوهانه تدوین و باید در هیئت دولت به تصویب برسد. 

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی بسیار حساس بودند تا حقی ناحق نشود، گفت : ایشان در خصوص اخراج استادان به بنده تذکر جدی داده بود که مراقب باشم حق کسی ضایع نشود و در همین خصوص سفر کاری به یزد را ناتمام گذاشتم و برای ارائه گزارش و پیگیری دقیق موضوع به تهران برگشتم.

انتهای پیام

نظر شما