شناسهٔ خبر: 66807660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نظامیان اسرائیلی: تفاوتی میان جنگ در غزه و جنین وجود ندارد

چند نظامی ارتش اشغالگر اسرائیل در مصاحبه‌ای گفتند که نبرد در اردوگاه جنین در کرانه باختری به دشواری جنگ در غزه است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، چند نظامی رژیم اشغالگر که در تهاجم به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شرکت داشته‌اند به روزنامه یدیعوت احارانوت گفتند: «شرایطی که در جنین با آن مواجه بودیم تفاوت زیادی با اوضاع غزه نداشت».

یک منبع امنیتی اسرائیلی نیز به این روزنامه گفت: «هر زمان که از جنین باز می‌گردیم، گروه‌های جدیدی در آن‌جا تشکیل می‌شود و مجبوریم مدام در این اردوگاه دست به عملیات بزنیم».

اردوگاه جنین به عنوان کانون مقاومت مسلحانه در شمال کرانه باختری تاکنون بار‌ها مورد یورش نظامیان اسرائیلی قرار گرفته است و به غزه‌ای دیگر در قلب کرانه باختری شهرت دارد. این اردوگاه از صبح روز سه شنبه بار دیگر صحنه درگیری شدید میان جوانان فلسطینی با اشغالگران است و به گفته هلال احمر فلسطین تاکنون ۱۱ تن از جوانان این اردوگاه به شهادت رسیده‌اند.

در آخرین مورد «وسیم عاهد جرادات» نوجوان ۱۵ ساله اهل جنین در شامگاه چهارشنبه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.

از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون کرانه باختری نیز با تمامی وسع خود وارد میدان شده و روزی نیست که خبر شهادت یک یا چند جوان فلسطینی منتشر نشود؛ دراین میان شهر و اردوگاه جنین به طور برجسته‌تری کانون مقاومت مسلحانه در شمال کرانه باختری به شمار می‌رود.

اردوگاه در ضلع غربی شهر جنین به عنوان دومین اردوگاه بزرگ کرانه باختری در سال ۱۹۵۳ ساخته شد و با مساحت ۴۷.۳ هکتاری، حدود ۲۷ هزار جمعیت دارد. عمده جمعیت این اردوگاه در اصل کسانی هستند که در سال ۱۹۴۸ از منطقه «الکرمل» در اطراف «حیفا» به این منطقه فرار کرده و ساکن شده‌اند.

گروه‌های مقاومت از حماس و جهاد اسلامی و جنبش فتح تا دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی در این اردوگاه حامیان و اعضای جوان زیادی دارند که در ۲ سال اخیر نیز گروه مسلح جدیدی به نام «گردان جنین» راه‌اندازی شده است. نام این گروه تقریبا در تمامی حملات صهیونیست‌ها به جنین شنیده می‌شود.

نظر شما