شناسهٔ خبر: 66807535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفتگوی گالانت و آستین مطرح شد؛

تاکید پنتاگون بر حمایت آهنین از اسرائیل

آستین و گالانت در گفتگویی تاکید کردند «علاقه مشترکی به تحمل شکست حماس» دارند.

صاحب‌خبر -

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده با یوآو گالانت، همتای اسرائیلی خود گفتگو کرد و هر دو بر"علاقه مشترک خود در شکست پایدار حماس و آزادی فوری همه اسرا تاکید کردند. "

آستین در این گفتگو ضمن تاکید بر «حمایت آهنین» واشنگتن از تل آویو، مخالفت «قوی» واشنگتن را با درخواست‌های «ظالمانه» دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت علیه گالانت و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تکرار کرد.

رئیس پنتاگون همچنین از اسرائیل خواست گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کند و از ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه اطمینان حاصل کند و تاکید کرد که اسرائیل باید «مکانیسمی مؤثر برای رفع منازعه عملیات‌های انسانی و نظامی در داخل غزه» ایجاد کند.

روز دوشنبه «کریم خان» دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است. این درخواست که به دلیل متهم شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت درخواست شده، واکنش‌های فراوانی را در پی داشت، از جمله از سوی آمریکا که شدیداً با آن مخالفت کرد. دادستان این دیوان همچنین قصد دارد احکام مشابهی برای برخی رهبران حماس صادر کند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما