شناسهٔ خبر: 67208455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

زاکانی: آمده‌ام تا راه شهید رئیسی را ادامه دهم

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه آمده‌ام تا راه شهید رئیسی را ادامه دهم گفت: شهید رئیسی مرد میدان، سیاستمداری بزرگ و مؤمنی فداکار بود و شهادت این عزیز سر فصلی شد تا ملت ایران حماسه بزرگ خلق کند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی شامگاه شنبه در مسجد ابوذر ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب و خدمت، گفت: ما در فقدان شهید رئیسی غم بار هستیم، ۴۰ روز پیش این شهید بزرگوار در همین منطقه حضور یافت تا به مردم دارالشهدای تهران رسیدگی کند، او اینجا بود تا با مردم عهد و پیمان ، خدمت ببندد و دیدید که بر این پیمان باقی ماند و به شهادت رسید.

وی افزود: او می‌توانست در اتاقش بماند و به گفته های دیگران بسنده کند، اما شهید رییسی مرد میدان بود، او سیاستمدار بزرگ و مؤمنی فداکار بود لذا شهادت این عزیز سر فصلی شد تا ملت حماسه بزرگی خلق کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آماده ایم تا با حضور فعال خودمان راه شهید رییسی را ادامه دهیم گفت: مختصات دولت شهید رئیسی دقیق بود و بر خلاف دولت سابق مسیری را رفت که خود را سرباز این انقلاب دید. شهید رئیسی خود را خادم مردم می‌دید و ویژگی او عدالت محوری و فسادستیزی بود.

در جمهوری اسلامی فساد پذیرفته شده نیست
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در  ادامه گفت:  راه دولت خدمت در آینده مسیر دولت شهید رییسی و مبارزه قاطع با فساد، فقر و تبعیض است.

زاکانی با بیان اینکه دولت هایی در سابق بودند که فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقابله با فساد را برنتابیدند، گفت: شهید رییسی راهی را شروع کرد و این راه ناتمام و نیمه کاره است. باید این راه ادامه یابد و این مسیر با تاکید بر عدالت، معنویت و برنامه و گام های استوار در جهت رفع محدودیت ادامه یابد.

مردم در هر کجا باشند رافع مشکلات هستند
وی در ادامه درباره شعار سال گفت: امسال اگر اسم سال جهش تولید با مشارکت مردم است، اگر سالهاست رهبر انقلاب مطالبه اقتصاد مقاومتی دارند،به این دلیل است که به اقتصاد مردمی اعتقاد دارند.

زاکانی با بیان اینکه  مردم هرکجا باشند رافع مشکلات هستند، گفت: مردم در مقابل دشمن بعثی ایستادند و ستون فقرات مقاومت را شکل دادند.  راه دولت خدمت راه باز کردن حضور مردم در همه عرصه های جامعه اسلامی است. تحولات بزرگ جز با تکیه بر مردم شدنی نیست.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در  ادامه با طرح این سوال که چرا در کشور ما تبعیض است؟ چرا بعضا شاهد فساد هستیم؟ گفت:  بخاطر دست های پیدا و پنهانی که به پشتوانه برخی از قدرتمندان راه نادرست خودشان را تا کنون طی کرده اند.

وی تاکید کرد: ما به دنبال تشکیل دولت خدمت هستیم. دولتی که ابتدا مشکلات کشور را بشناسد و مبتنی بر تبدیل تهدیدها به فرصت، شرایط را برای تحولات بزرگ در کشور ایجاد کند.

زاکانی با بیان اینکه اولین تحول مربوط به معیشت مردم است، گفت:  باید مسکن، اشتغال، معیشت، سلامت و رفاه را برای مردم به ارمغان آورد. کشور امکانات و شرایط بی‌شماری دارد لذا حرکت به سمت آبادانی و پیشرفت امکانی ایجاد می کند که ما بتوانیم ایرانی الگو و نمونه بسازیم.
 لازم نیست برای این کار گَردن خود را در مقابل بیگانگان کج کنیم. ما از موضع عزت با بیگانگان مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه نمی توان بدون مبارزه با فساد کارآمد بود، گفت:  نمی توان در پرتو شرایط فسادآلود به قله های پیشرفت رسید. فسادستیزی هم بدون کارآمدی منشا اثر نیست.

زاکانی با بیان اینکه شهید رییسی مظهر پاکی و خدمتگزاری بود گفت:  ما شعار خود را «پاک باش و خدمتگزاری کن» انتخاب کرده ایم.

وی در ادامه گفت: آخرین حضور شهید رییسی در دولت مصادف با اختلاف نظری در دولت پیرامون تامین منابع مسکن شد. در آنجا عرض کردم که از زاویه دیگر هم می شود به موضوع مسکن به عنوان نیاز اساسی مردم نگاه کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز بافت های ناپایدار و فرسوده در سراسر کشور وجود دارد. ۷ درصد سطح تهران به بافت فرسوده تعلق دارد و ۱۷ درصد مردم در بافت فرسوده زندگی می کنند. اگر دولت با دادن مشوق به مردم امکان ساخت مسکن را فراهم کند خود مردم با نقدینگی مسکن می سازند.

وی گفت: اگر مردم را در زیرساخت های کشور شریک کنیم و به سمت مردم برویم مشکلات کشور حل می شوند. رفع موانع این راه در گروی میدان دادن به مردم است.

زاکانی اظهار داشت : حضور گرم شما پیام آور این است که در ۸ تیر شاهد تجلی دوباره مردم سالاری دینی و استمرار راه شهید رییسی باشیم.

نظر شما