شناسهٔ خبر: 66807361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مردم پاسخ خدمتگزاری و اخلاص آیت‌الله رئیسی را دادند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیوند خلوص نیت و خدمت نتیجه‌ای جز محبت خدا و مردم در پی ندارد گفت: اخلاص و خدمتگزاری همراه با خصوصیات دیگر مانند تواضع و فروتنی بسیار زیاد، سبب شد تا مردم جذب رئیس جمهور شهید شوند.

صاحب‌خبر -

دیروز مردمی که در تهران و در مراسم اقامه نماز و تشییع شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شرکت کردند نشان دادند که قدر زحمات او را می‌دانند و به نحوی رئیس جمهور خود را با نمره قبولی برای سفر آخرت بدرقه کردند.

آیت‌الله محمود عبداللهی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان با بیان اینکه خدمتگزاری ریاست جمهور و وزیر محترم ایشان خدمتگزاری خالصانه بود و به همین دلیل در دل مردم جای گرفتند، گفت: پیوند خلوص نیت و خدمت نتیجه‌ای جز محبت خدا و مردم در پی ندارد؛ قرآن کریم فرموده است: إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا؛ مسئله اخلاص ایشان قابل انکار در بین مردم و جناح‌های مختلف سیاسی هم نیست یعنی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب در این مسئله اتفاق نظر دارند که ایشان فردی خدمتگزار و با اخلاص بود و از عمق جان برای کشور فعالیت می‌کرد. 

وی افزود: این اخلاص و خدمتگزاری همراه با خصوصیات دیگر ایشان مانند تواضع و فروتنی بسیار زیاد بود و مردم و همه طبقات این فروتنی ایشان را احساس می‌کردند و خضوع وی سبب شد تا مردم وقتی با این حادثه مواجه شوند احساس همدلی  داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خصوصیت دیگر ایشان مقاوم‌ بودن او بود یعنی موضع‌گیری‌های منفی در وی تزلزل ایجاد نمی‌کرد و  دنبال حواشی نبود و فقط به خدمت و انجام وظیفه می‌اندیشید و همراهی با مواضع مقام معظم رهبری داشت. برخی افراد وقتی به قدرت رسیدند گاهی طوری رفتار کردند که انسان اختلاف در مواضع را متوجه می‌شد ولی ایشان موضعی نگرفت که بوی مخالفت با مواضع رهبری در آن استشمام شود.

عبداللهی بیان کرد: خصوصیت دیگر ایشان جهانی‌فکر کردن و همراهی با جریان مقاومت در منطقه بود؛ قبله او غرب نبود و نگاه جامعی در عرصه بین‌المللی داشت و به خصوص در حمایت از جبهه مقاومت تلاش خود را به کار برد؛ در اوج جریانات بعد از طوفان الاقصی و مسائل مرتبط با غزه، همراهی کامل بین میدان عمل و دیپلماسی را شاهد بودیم و اینطور نبود که دو جریان مشاهده شود که بعضا در تضاد با هم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: به نظر بنده اصل اساسی در گرایش ملت به ایشان، تواضع و فروتنی و مقاوم‌بودن روحی ایشان بود.  

استاد حوزه علمیه با اشاره به تلاش خستگی‌ناپذیری رئیس جمهور، تاکید کرد: ایشان در جلسات سعی می‌کرد به همه افراد توجه کند و اینطور نبود که فقط با افراد مشهور دم‌خور باشند؛ جلسات فشرده که در سفرهای مختلف از جمله به قم داشتند فشار جسمی و روحی زیادی به ایشان وارد می‌کرد ولی فرد مقاومی بود و با سعه صدر رفتار می‌کرد. جلسات او صرفا با خواص و همفکرانش نبود و اگر احساس می‌کرد دیگران سخنان متفاوت و نقدی دارند هم سخنانشان را می‌شنید.

نظر شما