شناسهٔ خبر: 66802457 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سنسور مرموز در پشت آیپد پرو ۲۰۲۴ چه کاربردی دارد؟

اقتصاد ایران: آیپد پرو ۲۰۲۴ اپل حسگر جدید و مرموزی در پنل پشتی دارد. کاربرد این حسگر چیست؟

صاحب‌خبر -

اپل اخیراً نسل جدید آیپد پرو را با بهبود‌هایی همچون استفاده از پردازنده‌ی M4 و بدنه‌ی باریک‌تر نسبت‌به نسل پیشین معرفی کرد. به گزارش 9to5Mac، خریداران متوجه‌ وجود حسگری جدید در پنل پشتی شده‌اند.

نسل قبلی آیپد پرو در پنل پشتی میزبان دو دوربین عریض و فوق عریض، اسکنر LiDAR، فلش LED و میکروفون بود. دوربین فوق عریض از مدل جدید این تبلت حذف شده و ظاهراً حسگری جدید جای آن را گرفته است.

طبق راهنمای کاربری آیپد پرو، حسگر جدید در واقع حسگر نور محیط است. آیپدها قبلاً در پنل جلویی میزبان سنسوری مشابه برای کنترل خودکار روشنایی نمایشگر و ویژگی True Tone بودند.

مقاله‌های مرتبط
  • کالبدشکافی آیپد پرو ۲۰۲۴، نمای داخل تبلت جدید اپل را نشان می‌دهد [تماشا کنید]
  • بهترین تبلت های بازار ایران [بهمن ۱۴۰۲]

اپل در مراسم رونمایی از آیپد‌های جدید اشاره کرد که مدل‌‌های پرو آیپد اکنون از فلش True Tone «تطبیقی» بهره می‌برند که برای بهبود اسکن اسناد، شرایط نور محیط را تشخیص می‌دهد و سایه‌ها را با استفاده از سخت‌افزار و قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی حذف می‌کند.

سنسور جدید تشخیص نور محیط، احتمالاً برای تنظیم رنگ فلش True Tone ​​هنگام اسکن اسناد استفاده می‌شود. هنوز معلوم نیست که اپل از این سنسور برای ارائه‌ی ویژگی‌های دیگری استفاده خواهد کرد یا خیر.

قیمت تبلت جدید اپل مدل آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۴ در کانفیگ پایه، ۹۹۹ دلار و قیمت آیپد پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۴ در کانفیگ پایه ۱٬۲۹۹ دلار است.

برچسب‌ها:

نظر شما