شناسهٔ خبر: 66800868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران از شرایط بسیار دشوارتری عبور کرده است

فیصل عبدالساتر تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: سیاست خارجی ایران محصول نهاد‌های تصمیم گیرنده در این کشور است و همانطور که محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت هیچ تغییری نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  فیصل عبدالساتر تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: سیاست خارجی ایران محصول نهاد‌های تصمیم گیرنده در این کشور است و همانطور که محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت هیچ تغییری نخواهد کرد.

<div id="video-display-embed-code_11142356"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241183/11142356?width=600&height=350"></script></div>


عبدالساتر تحلیلگر سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه العهد گفت: درباره ایران بصورت خاص باید گفت ما نسلی هستیم که از همان لحظات اولیه همپای انقلاب اسلامی بودیم و از یاران امام خمینی (ره) بودیم حتی زمانی که در فرانسه حضور داشت بودیم و هنوز به ایران بازنگشته بود.
وی افزود: در واقع ایران شرایط بسیار دشواری را تجربه کرده است، شرایطی که ایران در سال ۱۹۸۱ میلادی تجربه کرد بسیار هولناک بود، اما رهبری حکیمانه و ملت ایران توانستند از این شرایط عبور کنند.
عبدالساتر افزود: البته هم اکنون ما درباره بیش از ۴۰ سال فاصله زمانی سخن می‌گوییم و چه بسا در حال حاضر شرایط متفاوت باشد.
این تحلیلگر لبنانی تاکید کرد: در خصوص رئیس جمهور در سطح سیاست خارجی باید گفت که سیاست خارجی ایران محصول نهاد‌های تصمیم گیرنده در این کشور است. این نهاد‌ها بین رئیس قوه مجریه یعنی رئیس جمهور و فرمانده کل قوا که بالاترین مقام کشور است مشترک هستند از این رو سیاست خارجه ایران تغییری نخواهد کرد و این چیزی بود که آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آن را بصورت واضح در یک مصاحبه تلویزیونی یا گفتگوی مطبوعاتی بیان داشت.

نظر شما