شناسهٔ خبر: 66799768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع بیکاری اولویت اصلی شهید رئیسی در لرستان بود

استاندار لرستان گفت: مسئله اشتغال و رفع بیکاری در این استان از تأکیدات رئیس جمهور فقید بود.

صاحب‌خبر -

رفع بیکاری اولویت اصلی شهید رئیسی در لرستان بودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در نشست با مدیران اقتصادی، بانک‌های دولتی و بیمه‌های استان با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: مهمترین مسئله‌ای که رئیس جمهور فقید در سفر به لرستان مطرح کرد موضوع بیکاری بود.
ابوطالب شفقت افزود: آیت الله رئیسی چند هفته گذشته هم در جلسه مشترک استانداران با هیئت دولت بر رفع بیکاری لرستان تأکید کرد.
وی گفت: میانگین بیکاری در لرستان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است که در این راستا حذف و رفع بیکاری باید در اولویت‌کاری مدیران، فعالان اقتصادی، بانک‌ها و بیمه‌ها قرار بگیرد.
استاندار لرستان بر توجه به پنجره واحد توسط فعالان اقتصادی تأکید کرد و افزود: مدیران اقتصادی، بانک‌ها، فعالان اقتصادی فضا و مدیریت کسب و کار در استان را به نحوی شکل دهند که سرمایه‌گذاران پای کار بیایند.
شفقت ارتقاء مدیریت و تأمین منابع توسط بانک‌ها در استان را امری ضروری دانست و گفت: بانک‌ها باید تبصره ۱۸ را به موقع دریافت و پرداخت کنند.
وی افزود: در صورتی که دستگاهی تبصره ۱۸ را در موعد مقرر هزینه نکند باید منابع را به دستگاه دیگری انتقال دهند تا از هدر رفت منابع پیشگیری شود.
استاندار لرستان بر تشکیل کارگروه‌های اندیشه ورزی اقتصادی در استان تأکید کرد و ادامه داد: هدف از کارگروه‌های اندیشه ورزی اقتصادی در استان خارج شدن استان از وضعیت اقتصادی فعلی و افزایش سطح درآمدی مردم است.
وی افزود: با خرد اقتصادی مردم به ویژه خرد کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری می‌توان سطح درآمدی استان را افزایش داد که این اقدام باعث می‌شود علاقه مردم به محیط روستایی و بهره‌وری سرزمینی افزایش پیدا کند.

نظر شما