شناسهٔ خبر: 66792673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع بیکاری لرستان، دغدغه جدی رئیس‌جمهور فقید بود

استاندار لرستان با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری استان ۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، گفت: رئیس جمهور فقید هم در سفر آذرماه ۱۴۰۰ به لرستان و هم در جلسه مشترک استانداران با هیئت دولت بر رفع بیکاری لرستان تاکید داشتند.

صاحب‌خبر -

 ابوطالب شفقت در نشست با مدیران اقتصادی، بانک‌های دولتی و بیمه‌های استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان با اشاره به اینکه مهمترین مسئله‌ای که رئیس جمهور فقید در سفر به لرستان مطرح کرد موضوع بیکاری بود، اظهار کرد: آیت الله رئیسی چند هفته گذشته هم در جلسه مشترک استانداران با هئیت دولت بر رفع بیکاری لرستان تاکید داشتند.
وی با اشاره به اینکه میانگین بیکاری در لرستان ۴ درصد از. میانگین کشوری بالاتر است، گفت: بنابراین حذف و رفع بیکاری باید در اولویت‌کاری مدیران، فعالان اقتصادی، بانک‌ها و بیمه‌ها قرار بگیرد.
استاندار لرستان بر توجه به پنجره واحد توسط فعالان اقتصادی تاکید کرد و افزود: مدیران اقتصادی، بانک‌ها، فعالان اقتصادی فضا و مدیریت کسب و کار در استان را به نحوی شکل دهند که سرمایه‌گذاران پای کار بیایند.
شفقت همچنین بر ارتقاء مدیریت و تامین منابع توسط بانک‌ها در استان تاکید کرد و گفت: بانک‌ها تبصره ۱۸ را به موقع دریافت و پرداخت کنند همچنین بر درست هزینه کردن منابع دقت کنند.
 
وی بیان کرد: اگر هم دستگاهی تبصره ۱۸ را در موعد مقرر هزینه نکند ضمن تذکر منابع را به دستگاه دیگر انتقال دهند تا منابع هدر نرود.
استاندار لرستان بر تشکیل کارگروه‌های اندیشه ورزی اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: هدف از کارگروه‌های اندیشه ورزی اقتصادی در استان خارج شدن استان از وضعیت اقتصادی فعلی و افزایش سطح درآمدی مردم است.
شفقت با بیان اینکه ما می‌توانیم با خرد اقتصادی مردم به ویژه خرد کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری سطح درآمدی استان را افزایش دهیم، افزود: این اقدام باعث می‌شود که و عشق و علاقه مردم به محیط روستایی و بهره‌وری سرزمینی افزایش پیدا کند.

نظر شما