شناسهٔ خبر: 66795412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سکوت یک دقیقه‌ای کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به احترام شهدای خدمت

کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به ریاست ایران، به احترام رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران ایستاد و نشست رسمی خود را با یک دقیقه سکوت آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل، به ریاست علی بحرینی، سفیر و نمانیده دائم ایران نزد سازمان ملل در ژنو روز سه‌شنبه، اول خرداد ۱۴۰۲ تشکیل جلسه داد.

سفیر روسیه در این نشست ضمن تسلیت به دولت و ملت ایران، خواستار یک دقیقه سکوت و ادای احترام به شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور فقید و شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران شد.

 

یک دقیقه سکوت در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به احترام شهدای خدمت

سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو در ادامه، مراتب تسلیت و همدردی خود با مردم ایران را ابراز کردند.

 

<div id="video-display-embed-code_396880" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4774664/396880?width=400&height=300"></script></div>

در این نشست سفرا و نمایندگان روسیه، هند، پاکستان، سوریه، برزیل، آمریکا، چین، کانادا، فرانسه، کوبا، عراق، کره جنوبی، کره شمالی، آفریقای جنوبی، نیجریه، مصر، ترکیه، بلاروس، مکزیک، ژاپن، ونزوئلا، استرالیا، آلمان، هلند، اسپانیا و ... ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران به خاطر حادثه غمبار شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید ایران، درباره متن پیشنهادی علی بحرینی، سفیر و نماینده ایران نزد سازمان ملل به‌عنوان رئیس کنفرانس خلع سلاح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

یک دقیقه سکوت در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به احترام شهدای خدمت

کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متشکل از ۶۵ عضو از نظر نظامی مهم سازمان ملل است و وظیفه تدوین اسناد بین‌المللی در حوزه صلح و امنیت بین الملل به‌ویژه تسلیحات کشتار جمعی را بر عهده دارد.

 

یک دقیقه سکوت در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل به احترام شهدای خدمت

ایران از اسفند سال گذشته ریاست کنفرانس خلع سازمان ملل به‌عنوان اصلی‌ترین سازوکار مذاکراتی سازمان ملل برای خلع سلاح را عهده‌دار است؛ این نشست به ریاست ایران برای تدوین برنامه کار کنفرانس خلع سلاح تشکیل شد که پیش‌نویس آن تحت ریاست ایران و با رایزنی‌های سفیر ایران به‌عنوان رئیس کنفرانس با اعضا تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما