شناسهٔ خبر: 66794777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در قالب پروژه جهاد آبرسانی انجام می‌شود.

اجرای طرح‌های تامین آب شرب سه روستای شهرستان بوکان

تلاش‌ها برای تامین آب شرب پایدار روستا‌های پر جمعیت حاشیه شهر بوکان شامل روستا‌های کهریزه محمود آقا، شیخلر و ینگیجه تا پایان خرداد ماه سال جاری با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح‌های تامین آب شرب سه روستای شهرستان بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید مشترک مدیر آب و فاضلاب بوکان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از روستا‌های اولویت دار مجتمع ۱۶۵ روستایی پروژه جهاد آبرسانی در بوکان، مقرر شد تا روستا‌های حاشیه شهر بوکان کخ با تنش آبی بالا مواجه هستند، در خرداد ماه از آب پایدار برخوردار شوند.

مدیر آب و فاضلاب بوکان در این بازدید با تاکید بر اینکه روستا‌های کهریزه محمود اقا، شیخلر و ینگیجه دارای جمعیت زیاد با تنش آبی بالا هستند، اظهار داشت: در پروژه جهاد آبرسانی مجتمع ۱۶۵ روستایی، این چند روستا جهت احداث مخزن و خط انتقال بعنوان روستا‌های اولویت دار معرفی شده‌اند.

فرمانده سپاه بوکان نیز در این بازدید از تسریع در ادامه پروژه در جبهه‌های مختلف خبر داد و بر لزوم تأمین تجهیزات لازم برای بهره برداری به موقع این پروژه در زمان پیش‌بینی شده تاکید کرد.

در حال حاضر مخزن ۲ هزارمترمکعبی و خط انتقال ۸ کیلومتری روستای کهریزه از ۹۰ درصد پیشرفت برخوردار است. 

روستای ینگیجه نیز دارای یک خط انتقال ۴ کیلومتری با پیشرفت فیزیکی صددرصدی بوده و ایستگاه پمپاژ آن هم با ۹۰ درصد پیشرفت در حال تجهیز و نیرو رسانی است.

با بهره برداری از این پروژه‌ها ۸ هزار نفر از جمعیت این روستا‌ها از آب شرب پایدار برخوارد خواهند شد.

نظر شما