شناسهٔ خبر: 66793578 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

حذف سیاست‌های تشویقی به کاهش ۲۰درصدی تولید می‌انجامد

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد: به گفته رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران تداوم حذف سیاست‌های تشویقی تولید به افت قطعی ۲۰ درصدی تولید در پایان سال می‌انجامد.

صاحب‌خبر -

علیرضا کلاهی صمدی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران به خبرنگار ایلنا گفت: سیاست‌های بانکی به شدت انقباضی شده در حالی که تقاضا برای پول در کشور بالاست و نرخ بهره موثر به ۳۸ درصد رسیده و حتی با همین نرخ هم تامین منابع برای شرکت‌های دشوار شده است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا از این پس تولید باید با اتکا به درآمدهای خود پیش رود، گفت: مگر واحدهای تولیدی چقدر از سرمایه در گردش موردنیاز خود را می‌توانند تامین کنند آن هم در شرایط تورمی امروز که قیمت‌ نهاده‌های تولید روزبه‌روز در حال افزایش است. 

کلاهی صمدی تصریح کرد: علاوه سیاست‌های انقباضی بانک‌ها سیاست‌های تشویقی دیگر مانند فروش اعتباری مواد اولیه کلیدی صنایع نیز نقدی شده و یا دست‌کم به دلیل ضعف نظارت در زنجیره‌های بورس کالا و غیر از آن، کسانی که از امتیاز خرید اعتباری برخوردار هستند این امتیاز را به پایین‌دست خود منتقل نمی‌کنند؛ بنابراین جز شرکت‌های خصولتی بزرگ سایر واحدها تولید را در کشمکش با کمبود نقدینگی پیش خواهند برد. 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تداوم این رویه به کاهش قطعی دست‌کم ۲۰ درصدی تولید تا پایان سال می‌انجامد. 

انتهای پیام/

نظر شما