شناسهٔ خبر: 66792136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ولادیمیر پوتین:

رئیسی همواره بر اساس منافع ملی ایران عمل می‌کرد

ولادیمیر پوتین: رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه در آستانه سفر وی به تهران برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری فقید ایران، درگذشت وی را ضایعه‌ای بزرگ خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با «ویاچسلاو وولودین» رئیس مجلس دومای روسیه در آستانه سفر وی به تهران برای شرکت در مراسم تشییع «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری فقید ایران، درگذشت وی را ضایعه‌ای بزرگ خواند. 

وی با اشاره به شهادت رئیسی در سانحه سقوط بالگرد، گفت: «در واقع، درگذشت رئیس‌جمهوری ایران قبل از هر چیز برای این کشور و مردم آن ضایعه بزرگی است».

پوتین از رئیس دوما خواست در سفر به تهران «تسلیت صمیمانه وی را در خصوص این فاجعه» منتقل کند.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: «در واقع، رئیسی یک شریک قابل اعتماد و یک مرد با اعتماد به نفس بود که همیشه بر اساس منافع ملی کشورش عمل می‌کرد. البته، او مردی بود که حرفش را می‌زد و کار با او لذت‌بخش بود - منظورم این است که اگر بر سر چیزی به توافق می‌رسیدیم، همیشه می‌توان مطمئن بود که این توافق اجرا می‌شود».

پوتین متعهد شد که مسکو آماده ادامه همکاری با ایران طبق روال همکاری در دوره ریاست‌جمهوری رئیسی است و تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای ادامه روابط روسیه و ایران طبق روال جاری انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما