شناسهٔ خبر: 66790116 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عزاداری مردم کوهبنان در سوگ شهیدِ جمهور

مردم شهیدپرور و ولایتمدار کوهبنان همراه با مسئولان، در غم از دست دادن رئیس جمهور شهید کشورمان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سوگ نشستند.

صاحب‌خبر -

در رثای شهادت رئیس جمهور مردمی، خادم الرضا (ع) آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه اجتماع بزرگ مسئولان و مردم شهرستان کوهبنان، فرمانده هان و نیرو‌های نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، بسیجیان و خانواده معزز شهیدان با سخنرانی حجت الاسلام حسن ایزدی و مداحی ابراهیم رنجبر در سالن اجتماعات فرمانداری کوهبنان برگزار شد.

مردم عزادار شهرستان کوهبنان پس از مرثیه سرایی و عزاداری در رثای رئیس جمهور خادم الرضا (ع) به سوگ نشستند.

همچنین مردم عزادار کوهبنان با قرائت فاتحه برای روح بلند رئیس جمهور شهید و همراهانش با توسل به ائمه اطهار و اهل بیت (علیهم السلام) برای سلامتی و طول عمر با برکت رهبر معظم انقلاب و تمام خادمان نظام جمهوری اسلامی ایران دست به دعا برداشتند.

در این مراسم مجید توکلی فرماندار کوهبنان با اعلام اینکه شهید رئیسی در حرف و عمل اخلاص و تقوا داشت، گفت: از این ضایعه بزرگ تا پایان عمر خواهیم سوخت. 

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور شهید با حضرت امام رضا (ع) عجین شده بود، افزود: هشتمین رئیس جمهور در دهه کرامت به ریاست جمهوری منصوب شد و در دهه کرامت آسمانی شد و به خدا پیوست.

فرماندار کوهبنان با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار همواره در حال خدمت بی منت به مردم بود، تصریح کرد: مسئولین باید راه و سیره این شهید بزرگوار را ادامه بدهند؛ چون ما الگو‌هایی موفق همچون شهیدان سردار سلیمانی و آیت الله رئیسی داریم.

حجت الاسلام حسن ایزدی امام جمعه کوهبنان نیز گفت: آیت الله رئیسی به آموزه‌های قرآنی رسید؛ لذا از اوقات فراغت خود در راستای خدمت به مردم گذاشت.
 
وی تصریح کرد: نباید به اعمال خود خاطر جمع باشیم، باید کاری کنیم که از گذرگاه صراط به خوبی عبور کنیم و با سربلندی حرکت نماییم.

امام جمعه کوهبنان افزود: فردای قیامت برای حلالیت از نیکی‌ها و خوبی‌های ما به طرف مقابل می‌دهند؛ زیرا مردم ارحم الراحمین نیستند.

وی ابراز داشت: آیت الله رئیسی که در پنج سالگی طعم یتیمی را چشیده بود با تمام وجود برای خدمت صادقانه به مردم گام بر می‌داشت و گره از کار محرومان باز می‌کرد.

در این آیین زیارت خاصه امام رضا (ع) و زیارت عاشورا قرائت شد.

نظر شما