شناسهٔ خبر: 66789354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پالایش گاز ایلام و تولید با چاشنی صیانت از محیط زیست

خبرگزاری صدا و سیما

بازچرخانی بیش از ۳۷ هزار متر مکعب آب خروجی از تصفیه خانه صنعتی پالایشگاه گاز ایلام انجام شد.

صاحب‌خبر -

پالایش گاز ایلام و تولید با چاشنی صیانت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مسئول محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام از بازچرخانی بیش از ۳۷ هزار متر مکعب آب خروجی از تصفیه خانه صنعتی این شرکت در طول سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این شرکت همسو با مسئولیت‌های اجتماعی مبنی بر تولید پاک، ایمن و بهره‌ور خود را مکلف به صیانت از محیط زیست و ارزش‌های زیست محیطی می‌داند.
مهدی طهماسبی با اشاره به این که رعایت الزام‌های زیست محیطی و جبران آلایندگی‌ها از سوی صنایع اجتناب‌ناپذیراست، اظهار کرد: این پالایشگاه برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی تجهیزاتی مانند: پودر، پد، بوم جاذب، مواد هیدروکربنی و ... تهیه کرده است.
وی با بیان این که طرح مطالعه شبکه پایش کیفی آب‌های زیرزمینی به منظور ارزیابی سناریو‌های نشت مخازن در این شرکت آغاز شده است، افزود: نصب دوربین‌های پایش بصری بر آنالایزر خروجی پساب، کاشت ۳۰۰ اصله نهال از گونه‌های بومی و مقاوم به کم آبی و انجام ۴ دوره پایش زیست محیطی و انطباق بیش از ۳۳۰ پارامتر در هر دوره مطابق با الزامات سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه خود اظهاری فصلی به آن سازمان از اقدامات شاخص این شرکت به منظور حفظ محیط زیست بوده است.
مسئول محیط زیست شرکت پالایش گاز ایلام از پیگیری و نصب فلومتر بر روی خروجی تصفیه خانه پساب صنعتی و اتصال آن به سامانه برخط اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع مدیریت مواد زائد، تصفیه خانه فاضلاب‌های صنعتی و مبانی محیط زیست، انجام عملیات علف چینی در محوطه شرکت، پاک سازی محیط پیرامونی پالایشگاه از پسماند‌های پلاستیکی به مناسبت‌های مختلف، تهیه و پیمان سپاری انجام آزمایشات فصلی به همت آزمایشگاه‌های معتمد از دیگر اقدامات انجام شده است.
طهماسبی تشریح کرد: راه‌اندازی تصفیه‌خانه صنعتی پیشرفته، ساخت جایگاه مکانیزه مدیریت و نگهداری تفکیک پسماند‌های صنعتی، راه‌اندازی دستگاه امحاء لامپ‌های مستعمل، احداث کارخانه دانه‌بندی گوگرد پاستیلی، سامانه پایش آنلاین خروجی پساب صنعتی و آلاینده‌های زیست محیطی از اقدام‌های مهم این واحد صنعتی در صیانت از محیط زیست بوده است.
وی افزود: پیگیری فروش کاتالیست‌های مستعمل و ثبت آن‌ها در سامانه محیط زیست، تهیه و نصب پمپ اسکیمر برای پیشگیری از حوادث زیست محیطی و پیگیری احیا ۱۰۰ تن آمین‌های مستعمل و ثبت آن‌ها در سامانه محیط زیست و ... از دیگر اقدامات این واحد برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.

نظر شما