شناسهٔ خبر: 66788889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

حادثه برای یک شناور در مازندران/ سرنوشت سرنشینان چه شد؟

اقتصادنیوز:یک فروند شناور صیادی به علت مواج بودن دریا و ناتوانی جهت بازگشت به ساحل به همراه سه سرنشین در منطقه رادیو دریا چالوس از طریق سامانه ۱۵۵۰ با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر ( MRCC ) تماس گرفت و اعلام اضطرار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  ایرنا، :یک فروند شناور صیادی به علت مواج بودن دریا و ناتوانی جهت بازگشت به ساحل به همراه سه سرنشین در منطقه رادیو دریا چالوس از طریق سامانه ۱۵۵۰ با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر ( MRCC ) تماس گرفت و اعلام اضطرار کرد.

وی افزود: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر به محض دریافت پیام، بی درنگ با همیار ناجی منطقه اضطرار تماس گرفت و نسبت به اعزام آن به موقعیت تقریبی شناور مضطر برای عملیات جستجو و نجات اقدام کرد.
صادقی ادامه داد: شناور همیار ناجی پس از رسیدن به محل مورد نظر و اجرای عملیات جستجو، طی تماس با مرکز هماهنگی از پیدا شدن شناور مضطر به همراه سه نفر سرنشین آن در صحت و سلامت کامل و انتقال آنان به ساحل خبر داد.

سرپرست معاونت امور دریایی با قدردانی از تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر و همیار ناجی منطقه، یادآور شد: دریانوردان و مالکان شناورها به پیامک ها و اخطاریه های هواشناسی دریایی توجه کرده و ‌از هرگونه تردد دریایی در شرایط نامناسب جوی خودداری کنند.

بر اساس آمار اداره میراث فرهنگی مازندران بیش از ۸۰ درصد مسافران و گردشگران مازندران برای استفاده از دریا به این استان سفر می کنند.
سالانه افزون بر ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی به استان مازندران سفر می کنند.

نظر شما